THK LSR-05 - Platforma innowacji
Japońskie THK przyprowadzi na tegoroczną wystawę samochodową w Paryżu jeżdżący prototyp modelu o nazwie LSR-05, który będzie prezentował pomysły firmy na elektryczną przyszłość. To pierwsze auto firmowane przez markę, która od ponad pięćdziesięciu lat dostarcza precyzyjne rozwiązania wykorzystywane w produkcji nie tylko samochodów.
Projekt LSR-05 narodził się z okazji 50-lecia działalności THK i został pokazany po raz pierwszy jesienią ubiegłego roku w Tokio. Już za kilka dni auto pokaże się przed europejską publicznością: międzynarodową premierę w pełni funkcjonalnego prototypu zaplanowano na tegoroczną wystawę w Paryżu, która będzie miała miejsce w dniach 14-20 października. Samochód został zaprojektowany we współpracy z tokijskim studiem stylistycznym SN Design Platform, za którym stoi Shiro Nakamura, znany przede wszystkim jako wieloletni szef stylistów i wiceprezydent Nissana. LSR-05 niesie ze sobą czołowe technologie THK oraz japońskie spojrzenie na formę elektrycznych crossoverów przyszłości.
LSR-05, którego nazwa ma oznaczać tyle, co, "luksus, sport i rewolucja" (Luxury, Sportiness, Revolution), ma prawie pięć metrów długości i zaprasza do środka cztery dorosłe osoby. Crossover o profilu coupe wyróżnia się między innymi otwieranymi w przeciwnych kierunkach drzwiami, cyfrowymi lusterkami i panoramiczną deską rozdzielczą, która rozciąga się na całą szerokość kabiny. Auto wyposażono w szereg autorskich rozwiązań, między innymi: fotele regulowane w systemie SLES, adaptacyjne zawieszenie w systemach ALCS oraz MRDT z regulacją prześwitu i sił tłumienia, układ tylnych kół skrętnych, elektryczny system sterowania hamulcami, system bezprzewodowego ładowania baterii oraz silniki elektryczne umieszczone bezpośrednio w piastach kół, które dają nowe możliwości regulacji dystrybucji mocy i przyczepności.
Samochód został zbudowany na platformie, w której zainstalowano w sumie trzy silniki elektryczne: jeden na przedniej osi i dwa w kołach tylnej osi. Ten pierwszy generuje do 220 kW (299 koni mechanicznych), dwa z tyłu dodają od siebie po 93 kW każdy (126 koni mechanicznych). Maksymalna moc całego układu napędowego, który pracuje w obwodzie pod napięciem 800 V, dochodzi do około 550 koni mechanicznych. THK, któremu spodobało się budowanie własnych samochodów, na tym nie kończy. Firma potwierdziła już, że pracuje nad prototypem kolejnej generacji, modelem LSR-07. Mamy go zobaczyć w przyszłym roku na wystawie Japan Mobility Show. Na razie nie wiadomo czy technologie prezentowane w LSR-05 trafią do produkcji seryjnej, ale z pewnością przyciągną uwagę potencjalnych partnerów i klientów.
Źródło/zdjęcia: THK, thk.com, sndp.design THK LSR-05 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum