Aktualności

Porsche Taycan - Brakująca trójka

W pierwszych dziewięciu miesiącach tego roku nowego Taycana odebrało aż o 50% mniej klientów, niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przyczyn takiego stanu rzeczy jest kilka. Jedna z nich to modernizacja modelu i wycofanie starszych wersji. Braki te uzupełniają teraz trzy odmłodzone warianty: Taycan GTS jako limuzyna i kombi oraz limuzyna Taycan 4.

Topowy elektryk Porsche zadebiutował we wrześniu 2019 roku, a na początku tego roku przeszedł gruntowną modernizację. W ciągu ostatnich miesięcy w katalogu niemieckiej marki pojawił się między innymi Taycan Turbo GT, który przekracza 1100 koni mechanicznych, kosztuje grubo przeszło jeden milion złotych i zajmuje się zawodowo biciem rekordów okrążeń torów wyścigowych całego świata (zaczynając od Nordschleife, oczywiście). Dziś gama Taycana sprowadza się aż do szesnastu wariantów, dwóch wersji nadwoziowych i wyborem napędu tylko tylnej lub obu osi o mocy od 300 kilowatów w górę. Najnowsze pozycje w ofercie to Taycan GTS jako wyceniona na 683 tysiące złotych limuzyna i wycenione na 688 tysięcy złotych kombi Sport Turismo oraz wyceniona na 513 tysięcy złotych limuzyna Taycan 4 (auta można już konfigurować i zamawiać, do salonów sprzedaży mają wjechać na początku przyszłego roku).

Zdjęcie Porsche Taycan

Taycan GTS pozycjonowany jest jako auto łączące sportowy charakter z wszechstronnością. Maszyna w trybie Launch Control dysponuje maksymalną mocą 515 kW (o 75 kW więcej, niż w poprzednim GTS), czyli okrągłych 700 koni mechanicznych, a dzięki systemowi push-to-pass oferuje na dziesięć sekund dodatkowe 70 kW. Sprint od zera do setki zajmuje limuzynie tylko 3,3 sekundy, a od zera do 200 km/h tylko 10,6 sekundy. Zasięg, według norm WLTP w cyklu mieszanym, zwiększono względem poprzednika o jakieś 120 kilometrów, do 628 kilometrów. Wersję GTS wyróżnią między innymi czarne detale karoserii, zderzaki Sport Design, felgi Aero Design, elementy tapicerki z materiału Race-Tex oraz nagłośnienie Surround Sound System od Bose. Na życzenie do auta będzie można zamówić sportową kierownicę, skrętne koła na tylnej osi oraz adaptacyjne zawieszenie w systemie Porsche Active Ride, dostrojonym specjalnie na potrzeby GTS.

Zdjęcie Porsche Taycan

Kolejna nowość to limuzyna Taycan 4, której do tej pory jeszcze nie było (podstawowy wariant z napędem obu osi oferowany był tylko jako podwyższone Cross Turismo). Auto, w zależności od wyboru akumulatora Performance lub Performance Plus, oferuje maksymalnie 300 lub 320 kW mocy układu napędowego (do 435 koni mechanicznych). Na pokładzie pracują dwa silniki elektryczne, po jednym na każdą oś, a ten przy przednich kołach w razie potrzeby jest automatycznie odłączany. Zasięg, zależnie od akumulatora: 559-643 kilometrów. Rozpędzenie się do 100 km/h ma zajmować 4,6 sekundy. W standardzie otrzymamy m.in. pneumatyczne zawieszenie adaptacyjne w systemie Porsche Active Suspension Management, 19-calowe felgi, reflektory LED Matrix oraz nagłośnienie Sound Plus.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Taycan na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij