Aktualności
12.03.2024

Porsche Taycan Turbo GT Szczytowa forma

Licytacja na najmocniejszego i najszybszego sedana o napędzie elektrycznym trwa w najlepsze. Po amerykańskiej ofensywie w postaci około 1035-konnej Tesli Model S Plaid oraz ponad 1220-konnym Lucid Air Sapphire przyszła pora na odpowiedź z Niemiec. Oto nowe Porsche Taycan Turbo GT o mocy dochodzącej do 1108 koni mechanicznych.

Porsche odświeżyło Tycana na początku tego roku i przedstawiło model drugiej serii w pierwszych dniach lutego. Niemiecki elektryk ma teraz wyższą moc, większy zasięg, mniejszą masę, szybciej przyspiesza i szybciej można ładować jego baterie. Na premierę topowy Taycan Turbo S chwalił się chwilową, maksymalną mocą 952 koni mechanicznych (wersja bazowa ma skromne 408 KM). Teraz wiemy już, że to nie wszystko: stawkę podnosi Taycan Turbo GT, który debiutuje jako najmocniejszy, seryjnie produkowany model Porsche w historii marki. Swoją pozycję potwierdza rekordami okrążeń w kategorii elektryków na torach Laguna Seca oraz Nürburgring Nordschleife: jedna minuta i 27,87 sekundy na tym pierwszym oraz siedem minut i 7,55 sekund na słynnym Nordschleife (to aż o 26 sekund krócej od wyniku poprzedniego Taycana Turbo S z pakietem Performance).

Zdjęcie Porsche Taycan Turbo GT

Układ napędowy Taycana Turbo GT z dwoma nowymi silnikami na tylnej osi, nowymi falownikami impulsowymi oraz nowymi przekładniami w zwykłym stanie wzbudzenia dysponuje mocą skromnych 580 kilowatów (789 koni mechanicznych). Tryb Attack pozwala na uzyskanie na dziesięć sekund dodatkowych 120 kW (na przykład podczas wyprzedzania), dzięki funkcji Launch Control w trybie overboost wyciśnięte zostaje tymczasowo 760 kW, a na dwie sekundy możliwa jest chwilowa moc szczytowa 815 kW - to aż 1108 koni mechanicznych! Tak mocnego, drogowego Porsche w produkcji seryjnej jeszcze nie było. Maksymalny moment obrotowy dochodzi do 1340 niutonometrów. Osiągi: przyspieszenie od zera do setki w 2,3 sekundy, od zera do 200 km/h w 6,6 sekundy, prędkość maksymalna 290 kilometrów na godzinę i zasięg do 555 kilometrów (według norm WLTP w trybie mieszanym, w mieście do 699 kilometrów).

Zdjęcie Porsche Taycan Turbo GT

Dzięki odchudzeniu konstrukcji Taycan Turbo GT w porównaniu z Turbo S stracił nawet 75 kilogramów (masa własna według norm europejskich sięga niespełna 2,4 tony). Zbędna masa zniknęła po wymianie niektórych elementów na elementy wykonane z włókien węglowych, a także między innymi dzięki lekkim fotelom kubełkowym z węglowymi szkieletami, lekkim felgom o średnicy 21 cali z ramionami frezowanymi metodą 3D, węglowo-ceramicznym tarczom hamulcowym w standardzie oraz brakowi elektrycznego systemu domykania tylnej klapy. Model wyposażono między innymi w adaptacyjne zawieszenie Porsche Active Ride, nowe elementy aerodynamiczne (w tym adaptacyjny spoiler z tyłu), nową kierownicę, pakiet Sport Chrono oraz reflektory LED Matrix (w ramach darmowej opcji można je wymienić na LED Matrix HD). W pierwszym roku produkcji Turbo GT będzie dostępne między innymi w dwóch nowych kolorach nadwozia: Pale Blue Metallic oraz Purple Sky Metallic.

Zdjęcie Porsche Taycan Turbo GT

To jeszcze nie wszystko! Dla Taycana Turbo GT przewidziano również opcjonalny pakiet Weissach, opracowany specjalnie z myślą o stałych bywalcach torów wyścigowych. W zestawie między innymi: optymalizacja aerodynamiki (w tym nieruchome tylne skrzydło, które generuje 220 kilogramów docisku), kuracja odchudzająca zrzucająca około 70 kilogramów (brak tylnych siedzeń, pakietu Sport Chrono, części wygłuszeń, nowe szyby, nagłośnienie Sound Package Plus i tak dalej), tapicerka z materiału Race-Tex, specjalne oklejenie nadwozia i inne. Osiągi: przyspieszenie od zera do setki w 2,2 sekundy, od zera do 160 km/h w 6,4 sekundy, od zera do 200 km/h w 6,4 sekundy i prędkość maksymalna podniesiona do 305 kilometrów na godzinę. Chętni na zakup? Ceny Turbo GT i Turbo GT z pakietem Weissach zaczynają się od... 1,11 miliona złotych!

Skomentuj na forumUdostępnij