Maextro S800 - Wzbierająca fala
Chińczycy mają nową, luksusową markę, która zaczyna żywot od mocnego wejścia w niszę wielkich, reprezentacyjnych limuzyn. Mowa o marce Maextro, za którą stoi między innymi Huawei, gigant na rynku wszelkiego rodzaju sprzętu elektronicznego i oprogramowania. Jej pierwszą propozycją jest model noszący oznaczenie S800, cokolwiek miałoby to oznaczać.
Marka Maextro - ZunJie na rodzinnym rynku - jest kolejnym tworem, który powstał w ramach inicjatywy Harmony Intelligent Mobility Alliance, którą zapoczątkowało Huawei i do której należy kilku innych, chińskich producentów samochodów i technologii samochodowych. W ramach HIMA w ubiegłym roku w luksusowe przedsięwzięcie zaangażowało się Huawei oraz koncern JAC Group (Anhui Jianghuai Automobile Group Corp), a latem tego roku ogłoszono utworzenie Maextro. Teraz pokazano pierwszy model nowej marki, limuzynę S800, która w ostatnich miesiącach była widywana na testach w pełnym maskowaniu. Ma to być jedna z największych tego typu propozycji kierowanej do chińskiego klienta, a w przyszłości również i innych regionach kuli ziemskiej.
Czterodrzwiowy, czteroosobowy Maextro S800 ma prawie 5,5 metra długości i jakieś dwa metry szerokości. Maszyna została zbudowana na platformie grupy JAC z 3,37-metrowym rozstawie osi i dwubryłową karoserią z nisko opadającą linią dachu, która będzie oferowana między innymi w dwukolorowym malowaniu. Wzorem europejskiej konkurencji nie zabraknie tu wielkich, efektownych felg i ozdób świetlnych, jak podświetlane klamki, tylny pas, otoczki przednich świateł i podsufitka z gwieździstym niebem i spadającymi gwiazdami. Samochód będzie wyposażony w najnowsze technologie Huawei, jak szerokie możliwości indywidualizacji, łączności i systemy jazdy zautomatyzowanej poziomu trzeciego, w których pracy uczestniczyć będzie między innymi Lidar z czujnikami umieszczonymi na dachu.
Na razie nie zdradzono jeszcze dokładnej specyfikacji technicznej auta, ale marka Maextro od samego początku zapowiadana była jako producent luksusowych aut o napędzie elektrycznym. Silnika spalinowego nie należy się tutaj spodziewać. W Chinach można już rezerwować swój egzemplarz, pierwsze z nich mają trafić do właścicieli na początku przyszłego roku. Cena auta ma sięgać o jednego do 1,5 miliona juanów (aktualnie to przedział od około 560 do 840 tysięcy złotych). Samochód będzie produkowany w nowej fabryce grupy JAC z planami na budowę kilkudziesięciu tysięcy egzemplarzy rocznie. Maextro będzie już czwartą marką w grupie HIMA (pozostałe trzy, każda utworzona przez Huawei w spółce z innym partnerem, to Aito, Luxeed oraz Stelato).
Źródło/zdjęcia: HIMA, Huawei, carnewschina.com, weibo.com Maextro S800 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum