Aktualności

Bb 911 Targa Hybrid - Puls maszyny

W ostatnim czasie minęło nie tylko pięćdziesiąt lat od debiutu pierwszego, drogowego 911 Turbo, ale również pięćdziesiąt lat od rozpoczęcia działalności niemieckiego bb Auto, tunera, który od samego początku związany jest z samochodami Porsche. Właśnie z tej okazji specjalnego restomoda 911 z lat osiemdziesiątych przygotowało amerykańskie Galpin Auto Sports.

Bb Auto zaczynało swoją działalność pod koniec 1973 roku z inicjatywy braci Buchmann od modyfikacji samochodów Porsche 911, wśród których wkrótce pojawiło się pierwsze 911 Turbo generacji 930. Kilka lat później technologie z Turbo w bb Auto zaadoptowano do innych odmian 911, a jednym z numerów popisowych tunera stało się 911 Targa z otwartą karoserią. W tym roku podobnym kierunku poszło kalifornijskie Galpin Auto Sports, które z okazji 50-lecia funkcjonowania bb Auto wzięło na warsztat klasyczne Porsche 911 Targa z 1986 roku serii G w specyfikacji amerykańskiej. Odrestaurowane i zmodyfikowane auto ubrano w pomalowaną na czarno karoserię z tęczowymi pasami, wzorowanymi na oryginalnych projektach bb Auto z lat siedemdziesiątych, postawiono na 18-calowych felgach wzorowanych na klasycznych wzorach, uświetniono kolorowym wnętrzem z fotelami Recaro LX oraz współczesnymi elementami wyposażenia i zaopatrzono w... hybrydowy układ napędowy.

Zdjęcie Bb 911 Targa Hybrid

Nowy układ napędowy auta przygotowano we współpracy z zakładami Ed Pink Racing Engines oraz Vonnen. Ten pierwszy odpowiada przede wszystkim za 6-cylindrowego, wolnossącego, spalinowego boxera o pojemności zwiększonej z 3,2 do czterech litrów. Vonnen od kilku lat zajmuje się elektryfikacją samochodów produkcji Porsche, dla których oferuje pakiet Shadow Drive. To przede wszystkim silnik elektryczny instalowany między silnikiem spalinowym, a skrzynią biegów oraz pakiet baterii, które umieszczone są przed przednią osią i ładowane są w trakcie jazdy. Całość wa ważyć tylko około 77 kilogramów. Jednostka elektryczna generuje do 110 kW - 150 - koni mechanicznych. Hybrydowy układ napędowy w przypadku restomoda od Galpin Auto Sports generować ma maksymalnie blisko 560 koni mechanicznych. To aż o ponad dwa i pół raza więcej, niż w oryginalnym Porsche 911 Targa z połowy lat osiemdziesiątych! Napęd na tylną oś przenosi 5-stopniowy manual Getrag.

Zdjęcie Bb 911 Targa Hybrid

W zapanowaniu nad ogromną mocą pomagać będzie gruntownie zmodernizowane podwozie. Samochód otrzymał między innymi nowe, adaptacyjne zawieszenie wzorowane na 911 GT3, wzmocniony układ hamulcowy z podzespołami Brembo, ogumienie Michelin Pilot Sport Cup 2 oraz elektroniczne systemy wspomagania, które w latach osiemdziesiątych mogły być przedmiotem dyskusji science-fiction. W środku znalazł się między innymi system multimedialny Porsche Classic Communication z ekranem dotykowym oraz nagłośnienie firmy Focal o mocy 900 W. Bb Auto zbankrutowało w drugiej połowie lat osiemdziesiątych, a dziesięć lat temu podjęto nieudaną próbę wskrzeszenia firmy. Teraz dzięki Galpin Auto Sports, które przejęło prawa do marki, ma ona wrócić rzeczywiście do żywych: nowe Bb 911 Targa Hybrid z Kalifornii ma powstać w ograniczonej liczbie egzemplarzy, a w planach są kolejne modele.

Źródło/zdjęcia: Galpin Auto Sports, Vonnen, bbautos.com Bb 911 Targa Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij