Genesis GV80 - Desert Edition
Genesis ruszył na podbój różnych zakątków świata sportów samochodowych z kopyta. W ubiegłym roku koreańska marka uruchomiła fabryczny program Hypercar na długodystansowe mistrzostwa świata, dwa tygodnie temu zapowiedziała przejazd konceptu X Gran Berlinetta po torze Mount Panorama, a w ostatnich dniach zaznaczyła swoją obecność w Dakarze.
Twarzą sportowych ambicji marki Genesis jest sam Jacky Ickx, który pierwszego stycznia obchodził swoje osiemdziesiąte urodziny. Belgijski, emerytowany kierowca wyścigowy spędził w swojej karierze kilkanaście lat w mistrzostwach świata Formuły 1, jeżdżąc między innymi dla Ferrari, McLarena, Lotusa i Williamsa (osiem wygranych grand prix dwadzieścia pięć razy na podium), aż sześć razy wygrywał w 24-godzinnym Le Mans, w tym cztery razy z Porsche i zdobył dwa tytuły mistrzowskie serii World Sportscar Championship. Ickx stał się ambasadorem i partnerem Genesisa, należącego do koncernu Hyundai'a, na początku ubiegłego roku. W związku z tym już od pierwszych dni 2025 roku czeka na niego szereg atrakcji i podróży po całej kuli ziemskiej.
Nowy rok rozpoczęto od wizyty na Rajdzie Dakar, który Ickxowi nie jest obcy. Triumfował on w ówczesnym Rajdzie Paryż-Dakar w 1983 roku za kierownicą Mercedes-Benza, a kilka lat później dwa razy stawał na podium w maszynach Porsche i Peugeota. W tym roku pokonał turystycznie kilka tysięcy kilometrów trasą rajdu - z miasta Bisha do Shaybah na terenie Arabii Saudyjskiej - w drogowym modelu GV80 w specjalnym wydaniu Desert Edition. Flagowy SUV został fabrycznie przygotowany do podboju pustyni: poszerzone o 40 milimetrów nadkola z nowym ogumieniem i 20-calowymi felgami, podniesiony prześwit z regulowanym zawieszeniem, nowe tryby jazdy, dodatkowe oświetlenie i tony wyposażenia dodatkowego na dachu i w bagażniku, jak pełnowymiarowe koło zapasowe, kanistry z paliwem, deski do wygrzebywania się z piachu czy namiot.
Pod maską pracuje podwójnie turbodoładowane V6 o pojemności 3,5 litra, które w fabrycznej formie dostarcza nawet 415 koni mechanicznych. GV80 Desert Edition pozostaje pojazdem zbudowanym w jednym egzemplarzu specjalnie dla Ickxa, a za jego powstanie odpowiada oddział Genesis Middle East oraz zakłady W Motors. Auto wręczono właścicielowi kilka dni przed osiemdziesiątymi urodzinami. O zaproponowaniu czegoś podobnego klientom marki Genesis nie ma mowy. Kolejny przystanek: Australia i słynna pętla Mount Panorama w Bathurst, na którym już drugiego lutego odbędzie się 12-godzinny wyścig pucharu Mount Panorama dla samochodów kategorii GT3 i tym podobnych. Ickx ma pokazać się przed wyścigiem na torze w pokazowym przejeździe... konceptem X Gran Berlinetta, który jeszcze do niedawna żył przede wszystkim w świecie gier komputerowych.
Źródło/zdjęcia: Genesis Genesis GV80 Desert Edition na forumGenesis X Gran Berlinetta na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum