Aktualności

Skoda Enyaq RS - Zwiększony zakres

Skoda Enyaq, która w ubiegłym roku była trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym o napędzie elektrycznym na terenie Europy, doczekała się zmodernizowanego wariantu RS. To oczywiście najmocniejsza i najszybsza wersja czeskiego crossovera i jeden z najlepiej przyspieszających modeli w całej historii marki z Mlada Boleslav.

Model Enyaq, elektryczny SUV o długości 4,65 metra i miejscem dla pięciu osób, pojawił się na rynku pod koniec 2020 roku, a z początkiem roku 2022 do oferty dołączył wariant Coupe z nisko opadającą linią dachu. Wtedy też pojawił się pierwszy Enyaq Coupe RS, do którego jesienią dołączył Enyaq RS w bazowej wersji nadwoziowej. Od tamtego czasu na całym świecie sprzedano około 21,3 tysięcy egzemplarzy wersji RS. Teraz do akcji wchodzi zmodernizowany Enyaq RS, od razu w obu wersjach nadwoziowych, który miał swoją premierę przy okazji... sponsorowanych przez Skodę mistrzostw świata w hokeju na lodzie w Szwecji i Danii. Odświeżone auto poznamy między innymi po zderzakach, aerodynamicznych felgach w rozmiarze do dwudziestu jeden cali, czarnych detalach karoserii oraz logotypach. Do środka trafiła m.in. sportowa kabina oraz panele udające włókna węglowe.

Zdjęcie Skoda Enyaq RS

Elektryki RS napędzane są dwoma silnikami elektrycznymi, które wprawiają w ruch wszystkie cztery koła. Układ napędowy dostarcza teraz maksymalnie 250 kilowatów - 340 koni mechanicznych. To o 30 kW i 41 KM więcej, niż poprzednio. Auta wyposażono w akumulatory powiększone do 84 kilowatogodzin (79 kWh pojemności użytkowej), które będzie można ładować ze stacji mocą dochodzącą do 185 kW. Ładowanie w zakresie 10-80% w najlepszym przypadku zajmować ma około dwudziestu sześciu minut, ładowanie w zakresie 0-100% w domowych warunkach z wykorzystaniem ładowarki 11 kW ma zajmował jakieś 8,5 godziny. Auto może również oddawać energię i posłużyć na przykład do zasilania urządzeń domowych. Zasięg na jednym ładowaniu ma przekraczać 560 kilometrów (według norm WLTP).

Zdjęcie Skoda Enyaq RS

Dla modeli RS przygotowano adaptacyjne wspomaganie układu kierowniczego, sportowe zawieszenie z prześwitem zmniejszonym o 15 milimetrów z tyłu i 10 milimetrów z przodu, wzmocniony układ hamulcowy na przedniej osi, sportowe ogumienie oraz zewnętrzne udźwiękowienie Sport i Futuristic. Opcje: adaptacyjne zawieszenie z nowymi trybami pracy, adaptacyjne światła z animacjami na powitanie i pożegnanie, tapicerka RS Suite Design Selection ze sztucznej skóry, wyświetlacz przezierny z funkcjami rzeczywistości rozszerzonej, nagłośnienie marki Canton, dodatkowe systemy wspomagania kierowcy czy chowany hak pozwalający na uciągnięcie 1,4-tonowej przyczepy. Enyaq RS ma rozpędzać się do zera do setki w 5,4 sekundy, prędkość maksymalną ograniczono do 180 kilometrów na godzinę. Razem z pokazanym w tym roku elektrycznym crossoverem Elroq RS będą to najlepiej przyspieszające modele w historii Skody.

Źródło/zdjęcia: Skoda Skoda Enyaq RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij