
Skoda Enyaq RS - Zwiększony zakres
Skoda Enyaq, która w ubiegłym roku była trzecim najlepiej sprzedającym się samochodem osobowym o napędzie elektrycznym na terenie Europy, doczekała się zmodernizowanego wariantu RS. To oczywiście najmocniejsza i najszybsza wersja czeskiego crossovera i jeden z najlepiej przyspieszających modeli w całej historii marki z Mlada Boleslav.
Model Enyaq, elektryczny SUV o długości 4,65 metra i miejscem dla pięciu osób, pojawił się na rynku pod koniec 2020 roku, a z początkiem roku 2022 do oferty dołączył wariant Coupe z nisko opadającą linią dachu. Wtedy też pojawił się pierwszy Enyaq Coupe RS, do którego jesienią dołączył Enyaq RS w bazowej wersji nadwoziowej. Od tamtego czasu na całym świecie sprzedano około 21,3 tysięcy egzemplarzy wersji RS. Teraz do akcji wchodzi zmodernizowany Enyaq RS, od razu w obu wersjach nadwoziowych, który miał swoją premierę przy okazji... sponsorowanych przez Skodę mistrzostw świata w hokeju na lodzie w Szwecji i Danii. Odświeżone auto poznamy między innymi po zderzakach, aerodynamicznych felgach w rozmiarze do dwudziestu jeden cali, czarnych detalach karoserii oraz logotypach. Do środka trafiła m.in. sportowa kabina oraz panele udające włókna węglowe.

Elektryki RS napędzane są dwoma silnikami elektrycznymi, które wprawiają w ruch wszystkie cztery koła. Układ napędowy dostarcza teraz maksymalnie 250 kilowatów - 340 koni mechanicznych. To o 30 kW i 41 KM więcej, niż poprzednio. Auta wyposażono w akumulatory powiększone do 84 kilowatogodzin (79 kWh pojemności użytkowej), które będzie można ładować ze stacji mocą dochodzącą do 185 kW. Ładowanie w zakresie 10-80% w najlepszym przypadku zajmować ma około dwudziestu sześciu minut, ładowanie w zakresie 0-100% w domowych warunkach z wykorzystaniem ładowarki 11 kW ma zajmował jakieś 8,5 godziny. Auto może również oddawać energię i posłużyć na przykład do zasilania urządzeń domowych. Zasięg na jednym ładowaniu ma przekraczać 560 kilometrów (według norm WLTP).

Dla modeli RS przygotowano adaptacyjne wspomaganie układu kierowniczego, sportowe zawieszenie z prześwitem zmniejszonym o 15 milimetrów z tyłu i 10 milimetrów z przodu, wzmocniony układ hamulcowy na przedniej osi, sportowe ogumienie oraz zewnętrzne udźwiękowienie Sport i Futuristic. Opcje: adaptacyjne zawieszenie z nowymi trybami pracy, adaptacyjne światła z animacjami na powitanie i pożegnanie, tapicerka RS Suite Design Selection ze sztucznej skóry, wyświetlacz przezierny z funkcjami rzeczywistości rozszerzonej, nagłośnienie marki Canton, dodatkowe systemy wspomagania kierowcy czy chowany hak pozwalający na uciągnięcie 1,4-tonowej przyczepy. Enyaq RS ma rozpędzać się do zera do setki w 5,4 sekundy, prędkość maksymalną ograniczono do 180 kilometrów na godzinę. Razem z pokazanym w tym roku elektrycznym crossoverem Elroq RS będą to najlepiej przyspieszające modele w historii Skody.
Źródło/zdjęcia: Skoda Skoda Enyaq RS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum