Aktualności

BMW Speedtop - Grupa siedemdziesięciu

BMW nie jest pierwszą marką, która przychodzi na myśl o limitowanych, projektach specjalnych, do których w kolejce ustawiają się kolekcjonerzy z całego świata. Ale pracuje bardzo mocno nad zwiększeniem swojego znaczenia: w ubiegłym roku do produkcji wszedł limitowany roadster Skytop, a teraz do pary z nim wchodzi shooting brake Speedtop.

BMW Speedtop pokazano światu przy okazji tegorocznego konkursu elegancji we włoskim Villa d'Este nad jeziorem Como. Dokładnie rok temu w tym samym miejscu zadebiutował koncept roadstera Skytop, który jesienią trafił do limitowanej do pięćdziesięciu egzemplarzy produkcji. W przypadku projektu Speedtop tym podobnych wątpliwości nie ma. BMW od razu zapowiada, że model powstanie w serii limitowanej do siedemdziesięciu egzemplarzy i zbiera już zamówienia. Przygotowanie nowego, kolekcjonerskiego egzotyka było zadaniem ułatwionym: Speedtop dzieli ze Skytop przednią część karoserii, tylny pas od świateł w dół oraz kabinę, która została przeniesiona z modelu bazowego, największego coupe w regularnej ofercie BMW, serii 8.

Zdjęcie BMW Speedtop

BMW Speedtop wcieliło się w postać klasycznego shooting brake'a, czyli trzydrzwiowego kombi, które dawno temu kojarzone było z wyprawami na polowania. Dziś taki shooting brake to przede wszystkim luksusowy grand tourer, który ma zapewnić swoim użytkownikom przestrzeń i prędkość. BMW do przestrzeni nie przyłożyło dużej wagi: w środku mamy cztery miejsca w układzie 2+2 i w drugim rzędzie siedzeń najlepiej będą czuły się... uszyte na miarę walizki od Schedoni. Na więcej potrzeb odpowiada dwupoziomowy, podświetlany bagażnik. Przez całą karoserię i kabinę, wyróżniającą się od zwykłej serii 8 doborem materiałów i detali, pociągnięto charakterystyczną, wybrzuszoną linię. W tylnej części dachu czeka na nas kolorystyczna niespodzianka: głęboki odcień kasztanowy Floating Sunstone Maroon przechodzi tam w srebrny odcień Floating Sundown Silver.

Zdjęcie BMW Speedtop

W samochodzie brakuje konwencjonalnych klamek, które zastąpiły wypustki u podnóża bocznych szyb. W widoku z profilu uwagę zwracają także dwukolorowe, 14-ramienne felgi z żeberkami między parami ramion. Speedtop będzie napędzany najmocniejszym V8 w portfolio BMW, podwójnie turbodoładowaną jednostką o pojemności 4,4 litra, która pracuje w układzie przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła xDrive z 8-stopniową skrzynią biegów Steptronic Sport. W przypadku Skytop z takiego właśnie silnika wyciśnięto pokaźne 625 koni mechanicznych, ale inne, limitowane modele BMW pokazały już, że można mieć więcej (w przypadku limuzyny M5 CS cztery lata temu wyciśnięto 635 koni mechanicznych, ale dziś na drodze ku jeszcze większej mocy mogą stać ostrzejsze normy emisji spalin, koszty i inne czynniki).

Źródło/zdjęcia: BMW BMW Speedtop na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij