Aktualności

BMW Skytop Estetyczna dynamika

Przed nami kolejne spotkanie piękności motoryzacyjnego świata nad jeziorem Como we Włoszech pod patronatem BMW: słynny konkurs elegancji na terenie Villa d'Este. Klasyczną imprezę jak zwykle uświetnią premiery nowych projektów przygotowanych przez niemiecką markę. Jednym z nich jest koncept kabrioletu Skytop.

Concorso d'Eleganza Villa d'Este organizowane jest od 1929 roku, a od 2009 roku wydarzenie odbywa się przy współpracy z grupą BMW, która przyznaje własne wyróżnienia w kilku kategoriach i przywozi swoje nowe koncepty na czterech i dwóch kołach. Na tegoroczny konkurs elegancji przygotowano między innymi koncept kabrioletu o nazwie Skytop. Samochód prezentuje się jako potencjalny spadkobierca takich modeli, jak produkowany w latach pięćdziesiątych model 503 i produkowany na przełomie wieków roadster Z8. Ten pierwszy produkowany był jako coupe oraz kabriolet z silnikiem V8 o pojemności prawie 3,2 litra i mocy do około 150 KM. Model Z8 występował wyłącznie jako roadster z silnikiem V8 o pojemności ponad 4,9 litra i mocy aż 400 koni mechanicznych.

Zdjęcie BMW Skytop

Twórcy konceptu Skytop zwracają uwagę przede wszystkim na spłaszczone i sprowadzone do minimum światła z przodu i z tyłu, ostro zakończony przód, obity skórą, szeroki pałąk bezpieczeństwa za głowami kierowcy i pasażera oraz aluminiowy mostek ciągnący się w tylnej części karoserii, który ma swoje odzwierciedlenie w kształtach pokrywy komory silnika. Dla konceptu przygotowano również twardy, zdejmowany dach, złożony z dwóch części obszytych w całości skórą, które można schować w specjalnym przedziale w bagażniku. Dwuosobową kabinę konceptu wypełniają czerwonawo-brązowe odcienie oraz kryształowe detale. Za pieczołowite, ręczne malowanie i wykończenie konceptu odpowiadają specjaliści BMW z zakładów w Dingolfing.

Zdjęcie BMW Skytop

Skytop ma być napędzany najmocniejszym, podwójnie turbodoładowanym V8 z aktualnego repertuaru BMW, ale w szczegółowe dane techniczne niemiecka marka się nie zagłębia. Do nosicieli najmocniejszych, widlastych ósemek ostatnich lat należą: wielki XM Label Red z 585-konną jednostką napędową, duet X5 M Competition i X6 M Competition z silnikami o mocy 625 koni mechanicznych, limitowane 3.0 CSL o mocy 560 koni mechanicznych, coupe M8 Competition o mocy 625 koni mechanicznych oraz limitowana limuzyna M5 CS, w której przeszło trzy lata temu wylądował 4,4-litrowy silnik o mocy aż 635 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij