Aktualności

Cadillac Optiq-V - Głębia oceanu

Cadillac nie przestaje inwestować w segment sportowych samochodów z rodziny V-Series, na której szczycie stoi długodystansowy ścigacz na mistrzostwa świata. W temacie aut drogowych amerykańska marka mówi dziś już o piątej generacji tego typu maszyn i śmiało poszerza jej elektryfikację. Drugim elektrykiem w rodzinie został właśnie crossover Optiq-V.

Rodzina V-Series doczekała się swojego pierwszego elektryka w styczniu tego roku pod postacią modelu Lyriq-V, przeszło pięciometrowego SUV'a o mocy przekraczającej 620 koni mechanicznych. Świeżo utartą ścieżką podąża teraz mniejszy Optiq-V, auto o długości 4,82 metra i masie własnej prawie 2,5 tony. Zwykły Optiq, produkowany przez General Motors w spółce z chińskim Shanghai Automotive Industry Corporation (SAIC), zadebiutował kilkanaście miesięcy jako najmniejszy elektryk Cadillaca, którego możliwości kończyły się na 304 koniach mechanicznych w systemie z dwoma silnikami elektrycznymi, napędzającymi wszystkie cztery koła. Tak powściągliwie skrojona oferta pozostawiła spore pole do popisu, w sam raz do zagospodarowania przez przedstawiciela V-Series.

Zdjęcie Cadillac Optiq-V

Co dokładnie będzie oferował Optiq-V? W pierwszej kolejności: znacznie podkręcony napęd obu osi, który zasilany jest litowo-jonowymi akumulatorami o użytkowej pojemności 85 kilowatogodzin. W trybie jazdy Velocity Max maszyna będzie rozwijała pokaźne 526 koni mechanicznych oraz 800 niutonometrów. Po aktywacji kontroli szybkiego startu samochód ma rozpędzać się od zera do 60 mil na godzinę w jedynie 3,5 sekundy. Akumulatory naładowane do pełna mają pozwalać na przejechanie do 443 kilometrów (według wstępnych szacunków według norm SAE). Jedną z wielu nowości bezie tryb jazdy Competitive, zaprogramowany z myślą o jeździe po torze wyścigowym i bardziej szczegółowym zarządzaniu trakcją, który nie jest przeznaczony do poruszania się w zwykłym ruchu drogowym.

Zdjęcie Cadillac Optiq-V

Optiq-V stanie na 21-calowych felgach z ogumieniem o szerokości 275 milimetrów. Standardem będzie między innymi: wzmocniony układ hamulcowy z tarczami Brembo (z przodu o 390 milimetrach średnicy), zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, systemy wspomagania kierowcy Standard Super Cruise, system audio firmowany przez AKG Acoustics, system infotainment oparty o oprogramowanie Google oraz złącza ładowania zgodne ze standardem NACS (North American Charging System), który został opracowany przez Teslę (to pierwsze, seryjne auto od General Motors z takim rozwiązaniem). Na rynku amerykańskim Optiq-V został wyceniony na prawie 68,8 tysięcy dolarów (obecnie to równowartość około 255 tysięcy złotych). Produkcja modelu ma wystartować jesienią tego roku. Główne rynki zbytu: Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk oraz Bliski Wschód.

Źródło/zdjęcia: Cadillac Cadillac Optiq-V na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij