
BMW XM Label - Na całego
BMW wybrało miniony, 24-godzinny wyścig Le Mans na premierę zmodernizowanego modelu XM. To największy i najmocniejszy SUV w ofercie niemieckiej marki, który od początku kariery spotyka się ze skrajnymi opiniami. Teraz może być ich jeszcze więcej: z oferty znika zwykłe XM, a widlastą ósemkę znajdziemy teraz wyłącznie w topowym XM Label.
XM najlepiej opisują jego rozmiary: aż 5,11 metra długości, ponad dwa metry szerokości, prawie 1,76 metra wysokości i masa własna grubo przeszło 2,5 tony. Oraz cena, która w odpowiednio skonfigurowanych egzemplarzach może bez trudu przekroczyć jeden milion złotych! SUV firmowany samodzielnie przez oddział BMW M został wylansowany dwa i pół roku temu i po chwilowym zrywie na premierę zaczął okupować najniższe pozycje wśród najlepiej sprzedających się modeli marki. To nie zniechęciło Niemców do dalszych prac nad modelem, ale skłoniło do ograniczenia oferty. Teraz do wyboru będą tylko dwie pozycje: hybrydowy XM 50e z 6-cylindrowym silnikiem oraz topowa odmiana XM Label, która będzie jedynym wyborem w przypadku poszukiwania benzynowego V8. Zwykłe XM z prawie 490-konną, widlastą ósemką znika z katalogu BMW na stałe. BMW pod tym względem idzie na całego albo wcale.

XM Label pozostaje hybrydą typu plug-in, która generuje w sumie aż 748 koni mechanicznych i okrągłe 1000 niutonometrów systemowego momentu obrotowego. Silnik spalinowy, podwójnie turbodoładowane V8 o pojemności 4,4 litra, odpowiada tu na doprowadzenie 585 KM, silnik elektryczny dostarcza do 197 KM. Napęd przenoszony jest stale na wszystkie cztery koła - opcjonalnie z felgami o średnicy aż 23 cali - poprzez automatyczną skrzynię o ośmiu biegach, bezpośrednio z którą zintegrowany jest silnik elektryczny. XM Label rozpędza się od zera do setki w 3,8 sekundy i rozwija prędkość maksymalną ograniczoną do 250 km/h (po wykupieniu odpowiednich opcji do 290 km/h). Auto może poruszać się wyłącznie w trybie elektrycznym, w którym jego zasięg dzięki akumulatorowi o użytkowej pojemności 25,7 kWh określany jest na maksymalnie 76 kilometrów.

Zmodernizowane XM będzie odznaczać się między innymi zmodernizowaną ścieżką dźwiękową (sygnały na powitanie i pożegnanie, zamykanie maski i tak dalej), opcjonalnym lakierem BMW Individual Frozen Tanzanite Blue, nową inscenizacją świetlną na powitanie, nowymi wariantami kolorystycznymi wnętrza oraz zwiększoną mocą ładownia pokładowej ładowarki, która pozwala teraz na względnie szybkie ładowanie prądem stałym o mocy do 11 kW (od 0 do 100% nawet w dwie godziny i 45 minut). Bazowym wariantem pozostanie hybrydowe XM 50e o łącznej mocy 476 koni mechanicznych z 3-litrowym, podwójnie turbodoładowanym silnikiem R6 w cenie od 680,5 tysiąca złotych. Cennik topowego XM Label będzie zaczynał się na znacznie wyższym poziomie: od 985,5 tysiąca złotych w górę. Opcje: lakier Idividual za 35,6 tysiąca złotych, duże felgi za 10,3 tysiąca złotych czy pakiet M Driver za 12,7 tysiąca złotych, który podnosi prędkość maksymalną i obejmuje szkolenie z umiejętności prowadzenia auta.
Źródło/zdjęcia: BMW BMW XM na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum