Aktualności

Pagani Huayra Codalunga Speedster - Jeszcze dziesięć

Pagani Automobili nie przestaje rozpieszczać swoich kolekcjonerów, którym dedykowany jest oddział Pagani Grandi Complicazioni. Zespół gotowy na każde wyzwanie przygotował tym razem coś własnego według sprawdzonego przepisu. To limitowany model Huayra Codalunga Speedster, kontynuacja przedstawionego trzy lata temu coupe.

Coupe Huayra Codalunga z wydłużoną, aerodynamiczną karoserią zadebiutowało latem 2022 roku i było limitowane do zaledwie pięciu egzemplarzy w cenie co najmniej siedmiu milionów euro każdy. To musiało rozczarować wielu kolekcjonerów włoskiej marki, którzy najwyraźniej nie przestawiali zadawać pytań. Efekt: zupełnie nowa Huayra Codalunga Speedster, kolejna maszyna inspirowana samochodami wyścigowymi z pat pięćdziesiątych i sześćdziesiątych, która stanowi szczyt możliwości marki. Auto z otwartą karoserią wyróżnia się nowym projektem przedniej szyby, zmniejszonymi szybami bocznymi, rozbudowanym wydechem z dwiema dodatkowymi końcówkami oraz twardym zdejmowanym dachem, który możemy zostawić w garażu. Maszyna ma przeszło 4,91 metra długości i waży na sucho tylko 1270 kilogramów, co oznacza, że jest o dziesięć kilogramów lżejsza od coupe.

Zdjęcie Pagani Huayra Codalunga Speedster

Codalunga Speedster zawdzięcza swoją niską maskę lekkiemu kadłubowi z włókien węglowych i tytanu, układowi hamulcowemu z węglowo-ceramicznymi tarczami od Brembo, tytanowemu wydechowi, aluminiowym elementom zawieszenia i lekkim felgom, których kształty inspirowano lotnictwem. W dwuosobowej kabinie znajdziemy drewnianą kierownicę, inspirowaną kierownicami Nardi, drewnianą gałkę dźwigni zmiany biegów, analogowe zegary i zastępy analogowych, metalowych przełączników, z którymi Pagani nie zamierza się rozstawać. Dla auta przygotowano uszyty na miarę zestaw bagażowy, przyczepne ogumienie Pirelli Trofeo R oraz podwójnie turbodoładowane V12, które od lat produkowane jest specjalne dla Pagani Automobili przez Mercedesa-AMG.

Zdjęcie Pagani Huayra Codalunga Speedster

Umieszczona centralnie jednostka napędowa wydziela 864 koni mechanicznych przy sześciu tysiącach obrotów na minutę. Maksymalny moment obrotowy sięga aż 1100 niutonometrów, które mają pojawiać się już przy 2,8 tysiącach obrotów na minutę. Do wyboru jest 7-stopniowa skrzynia biegów od Xtrac jako klasyczny manual lub mechanizm zautomatyzowany (Automated Manual Transmission). Cała moc wysyłana jest wyłącznie na tylną oś z 21-calowymi felgami i oponami o szerokości 355 milimetrów. Prędkość maksymlaną Speedstera ograniczno do skromnych 350 kilometrów na godzinę. Pagani zbuduje tylko dziesięć egzemplarzy, z których pierwsze mają zostać oddane w ręce właścicieli w przyszłym roku. Każda sztuka będzie budowana ręcznie i poddana indywidualizacjom, według życzeń właściciela.

Źródło/zdjęcia: Pagani Automobili Pagani Huayra Codalunga Speedster na forumPagani Huayra Codalunga - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij