
Art Machines Aella-60 - Wbrew nurtowi
Do wejścia na rynek kolekcjonerskich, budowanych na indywidualne zamówienia aut sportowych szykuje się kolejna marka, za którą stoi Anthony Jannarelly. To Art Machines, w ramach którego przygotowywane jest małe coupe z silnikiem umieszczonym centralnie. Model o nazwie Ælla-60, inspirowany samochodami z lat sześćdziesiątych, ma być gotowy już w przyszłym roku.
Anthony Jannarelly w ciągu ostatnich kilkunastu lat dał poznać się z kilku różnych, ale bardzo podobnych do siebie projektów: od super sportowych maszyn bliskowschodniego W Motors oraz aut utworzonego w 2016 roku Jannarelly Automotive, poprzez projekty dla różnych start-up'ów, po pierwsze elektryczne coupe od brytyjskiego Caterhama, które w najbliższej przyszłości miałoby wejść do produkcji seryjnej. Francuskie Art Machines to najnowsze przedsięwzięcie Jannarelly'ego, które ma być nie tylko marką samochodową, ale małym centrum łączącym podobnie myślących pasjonatów. Pierwszym produktem nowej marki ma być małe coupe Ælla-60, które było inspirowane samochodami wyścigowymi i sportowymi z lat sześćdziesiątych minionego stulecia oraz... poprzednimi pracami tego samego projektanta.

Podobieństwa modelu Ælla-60 do coupe Caterham Project V czy speedstera Jannarelly Design-1 jest niezaprzeczalne. Cała trójka ma podobne rozmiary, podobny charakter i zapatrzenie na historię motoryzacji. Coupe od Art Machines ma bazować na aluminiowym podwoziu zaadoptowanym z samochodu sportowego produkowanego od końcówki lat dziewięćdziesiątych. Będzie nim... Ferrari 360 Modena! Auto odziedziczy po zbudowanej w około 8,8 tysiącach egzemplarzy Włoszce również jednostkę napędową: to wolnossące V8 o pojemności prawie 3,6 litra, którego moc miałaby być podniesiona z okrągłych 400 do co najmniej 485 koni mechanicznych. Napęd będzie przenoszony na tylną oś wyłącznie za pomocą ręcznej skrzyni o sześciu przełożeniach. Po Ferrari nie pozostanie wiele: Ælla-60 dostanie zupełnie nową karoserię z unoszonymi do góry drzwiami i zupełnie nowe wnętrze z analogowymi zegarami i zastępami zwykłych przełączników.

Produkcja coupe Ælla-60 limitowana będzie do sześćdziesięciu egzemplarzy. Nabywcy pierwszych pięciu aut będą mogli zaangażować się osobiście w proces przygotowania, budowy i sprzedaży samochodu. Cena za sztukę: skromne 865 tysięcy euro, ponad 3,7 miliona złotych! W opracowanie i budowę aut zostało zaangażowane włoskie Podium Advanced Technologies. Zakład ten znamy już z innych imponujących projektów: samochody drogowe i wyścigowe amerykańskiego Scuderia Cameron Glickenhaus, restomod Lancii Delty od Automobili Amos, restomod Lamborghini Diablo od Eccentrica Cars czy restomod Porsche 928 od Nardone Automotive. Pierwsze sztuki Art Machines Ælla-60 mają zostać dostarczone właścicielom już w przyszłym roku.
Źródło/zdjęcia: Art Machines, artmachines.fr Art Machines Aella-60 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum