
Eccentrica Diablo Titano - Wzmocnienie esencji
Wylansowane dwa lata temu Diablo po modernizacji w zakładach Eccentrica spotkało się z dużym zainteresowaniem i pokazało, że miejsca na tego typu produkcje cały czas nie brakuje, a wręcz przeciwnie. Na rosnące zapotrzebowanie odpowiada nowa ewolucja klasycznego Lamborghini z lat dziewięćdziesiątych. Jest nią restomod z karbonowym pakietem Titano.
Zakłady Eccentrica, mające swoją siedzibę w San Marino, pokazały się światu latem 2023 roku dzięki premierze restomoda Lamborghini Diablo, ikony lat dziewięćdziesiątych. Włoskie super coupe przeszło kompletny pakiet modernizacji: przeprojektowana karoseria, nowoczesne oświetlenie, zmienione zawieszenie i układ hamulcowy, dopieszczony wystrój i wyposażenie kabiny, wolnossące V12 o pojemności 5,7 litra, które podkręcono do okolic 550 koni mechanicznych oraz wymieniona skrzynia biegów. Plany produkcyjne zakładały zbudowanie jedynie dziewiętnastu egzemplarze, które miały bazować wyłącznie na najstarszych egzemplarzach Diablo z pierwszego okresu produkcji (Lamborghini zaprezentowało światu Diablo jako następcę produkowanego przez przeszło piętnaście lat Countacha w styczniu 1990 roku).

W tym roku w ofercie zakładów Eccentrica pojawiła się druga ewolucja restomoda Diablo. To jeszcze bardziej kosztowna opcja Pacchetto Titano, którą poznamy po zupełnie nowej karoserii, wykonanej w premierowym egzemplarzu niemal w całości z odsłoniętych włókien węglowych. Dla super coupe przygotowano między innymi przeprojektowany splitter, miniaturowy spoiler z tyłu, lekkie felgi z węglowymi obręczami i aluminiowymi ramionami, sztywniejsze zawieszenie z obniżonym prześwitem i adaptacyjnymi amortyzatorami, nową kierownicę, inspirowaną samochodami wyścigowymi, tapicerkę z Alcantary oraz system gaśniczy. Diablo z pakietem Titano został przygotowany z myślą o torach wyścigowych: samochód w takim wydaniu ma być lżejszy, ma generować większy docisk aerodynamiczny, ma jeszcze lepiej radzić sobie w szybko pokonywanych zakrętach i ma być jeszcze głośniejszy.

Tak samo, jak poprzednio, gruntowne modyfikacje przeszło wolnossące V12 o pojemności 5,7 litra, które połączono z 6-stopniową, ręczną skrzynią biegów. Mamy tu między innymi nowe zawory, wałki rozrządu, suchą miskę olejową, nowy sterownik wtrysku paliwa oraz wydech od Capristo. W ramach pakietu Titano zmieniono oprogramowanie sterujące pracą silnika tak, aby zapewnić jeszcze lepsze osiągi na torze wyścigowym. Eccentrica mówi o jeszcze większej mocy widlastej dwunastki, ale konkretnymi parametrami się nie chwali. Oznacza to przeszło 550 koni mechanicznych i ponad 600 niutonometrów, które będą przekazywane wyłącznie na tylne koła. Auta budowane przez Eccentricę powstają na indywidualne zamówienia i homologowane są do poruszania się prawie po całym świecie, wliczając USA.
Źródło/zdjęcia: Eccentrica, eccentricacars.com Eccentrica Diablo Titano na forumLamborghini Diablo - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum