
Capricorn 01 Zagato - Sprawdzian umiejętności
Kolejny dzień, kolejne super coupe od zupełnie nowej marki, teoretycznie. Z silnikiem spalinowym! Z ręczną skrzynią biegów! I z karoserią narysowaną przez studio projektowe z przeszło stuletnimi tradycjami! Taki właśnie jest pierwszy, ściśle limitowany model niemieckiej grupy Capricorn, pod którym podpisuje się włoskie Zagato.
Super coupe nazwane po prostu 01 Zagato będzie pierwszym samochodem w historii Capricorn Group. Niemiecka firma z centralą w Düsseldorfie działa nieprzerwanie od 1933 i do tej pory była znana w przemyśle samochodowym, lotniczym i medycznym z produkcji wszelkiego rodzaju materiałów lekkich i elementów wymagających dużej precyzji, jak części składowe silników Formuły 1 dla Lotusa i Caterhama czy długodystansowych prototypów kategorii LMP1 od Porsche oraz Peugeota. Teraz Capricorn wkracza do niszy producentów egzotycznych, super sportowych samochodów z najwyższej półki. W tym celu połączono siły z włoskim studiem projektowym Zagato, które działa oficjalnie od dziewiętnastego kwietnia 1919 roku. Dlaczego zaplanowano, że produkcja modelu 01 Zagato będzie limitowana do jedynie dziewiętnastu egzemplarzy.

Capricorn 01 Zagato ma być manifestem możliwości technologicznych firmy. Samochód zbudowany jest na lekkim kadłubie z włókien węglowych, a jego węglowa karoseria z unoszonymi do góry drzwiami została narysowana tak, aby generowała docisk i balans aerodynamiczny bez potrzeby instalacji wielkiego skrzydła. Za projekt kabiny, wypełnionej detalami z aluminium czy tytanu i skórą Connolly, zabrało się samo Capricorn. Dla coupe przygotowano regulowane zawieszenie z amortyzatorami Bilsteina w układzie push-rod oraz trybami pracy Comfort, Sport i Track, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe od Brembo, 21-calowe felgi z opcją instalacji obręczy wykonanych z włókien węglowych oraz kubełkowe fotele z 4-punktowymi szelkami Schroth. Z przodu auta wygospodarowano miejsce na bagażnik o pojemności 110 litrów. Samochód ma ważyć tylko niespełna 1200 kilogramów na sucho.

Sercem 01 Zagato będzie widlasta ósemka od Forda po daleko idących modyfikacjach: nowa sprężarka, sucha miska olejowa, wał napędowy, korbowody, tłoki, układ dolotowy, wydech, własna elektronika oraz ECU i wiele innych. Umieszczone centralnie V8 o pojemności 5,2 litra ma dostarczać co najmniej 900 koni mechanicznych i 1000 niutonometrów, które na tylną oś wysyłać będzie 5-stopniowa, ręczna skrzynia biegów firmy Cima. Coupe ma rozpędzać się do setki w niecałe trzy sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 360 kilometrów na godzinę. Capricorn 01 Zagato będzie produkowany ręcznie na terenie Niemiec, produkcja ma wystartować już w pierwszej połowie przyszłego roku. Cena za sztukę: 2,95 miliona euro plus podatki i lokalne opłaty (aktualnie to równowartość co najmniej 12,5 miliona złotych).
Źródło/zdjęcia: Capricorn, Zagato, car.capricorngroup.net Capricorn 01 Zagato na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum