
Ferrari SC40 - Precyzyjne geometrie
Marzenia kolejnego kolekcjonera samochodów Ferrari zostały spełnione. Najnowszym modelem włoskiej marki, który powstał na indywidualne zamówienie jest coupe o oznaczeniu SC40, w którym rozbrzmiewają echa lat osiemdziesiątych. Właściciel zbudowanego w jednym egzemplarzu auta zażyczył sobie, aby jego zabawka była hołdem dla słynnego Ferrari F40.
Biało-czarne SC40 z czarno-czerwoną kabiną pełne jest figur geometrycznych, które mają przywodzić na myśl rozwiązania z lat osiemdziesiątych. Zupełnie nowa karoseria z prostokątnymi pasami na przednie światła, wlotami powietrza typu NACA, spoilerem zawiniętym na krańcach tylnych nadkoli z wytłoczoną nazwą modelu, przezroczystymi schodkami z Lextanu w wielkiej pokrywie komory silnika czy unikatowymi felgami pełne jest cytatów z Ferrari F40. Szczególną uwagę przyłożono do wykorzystania elementów z połączenia włókien węglowych oraz Kevlaru. Znajdziemy je na kierownicy, fotelach, tunelu środkowym, przegrodzie kabiny pasażerskiej oraz w ogromnych połaciach rozpościerających się dookoła zainstalowanego centralnie silnika. Coupe pokryto unikatowym lakierem SC40 White, który przy odpowiednio padającym świetle ma dawać namiastkę koloru materiałów kompozytowych użytych w kabinie.

SC40 bazuje na platformie modelu 296 GTB, najmniejszego super coupe od Ferrari, które miało swoją premierę w 2021 roku. Hybrydowa maszyna zasilana jest podwójnie turbodoładowanym silnikiem V6 o pojemności trzech litrów oraz silnikiem elektrycznym, który podpięto pod akumulatory o pojemności 7,45 kWh. Jednostka spalinowa produkuje do 663 koni mechanicznych, a razem z motorem elektrycznym maksymalna moc systemowa dochodzi do 830 koni mechanicznych. Coupe 296 GTB w najlżejszej konfiguracji na sucho waży około 1550 kilogramów. Na rozpędzenie się do zera do setki potrzebuje niecałe trzy sekundy, a już po 7,3 sekundach jest w stanie przekroczyć 200 km/h. Prędkość maksymalna: co najmniej 330 kilometrów na godzinę.

Program Progetti Speciali, w ramach którego powstało SC40, adresowany jest do najbardziej zasłużonych i zaufanych klientów Ferrari i prowadzony jest już od ponad piętnastu lat. Osoby, których spotka zaszczyt wstąpienia w szeregi wtajemniczonych, mogą liczyć na budowę samochodów na indywidualne zamówienie, które będą bazować na modelach produkowanych seryjnie, a także modelach wyścigowych. Ferrari stawia przede wszystkim na projektowanie nowych karoserii, ale nie tylko i wyklucza modyfikacje układów napędowych czy podwozia. Do dzisiaj w ten sposób powstało już ponad dwadzieścia różnych one-off'ów (niektóre w więcej, niż tylko jednym egzemplarzu), które zostały ujawnione publicznie. Model nadwozia SC30 w pełnej skali będzie można oglądać od dzisiaj w fabrycznym muzeum Ferrari.
Źródło/zdjęcia: Ferrari Ferrari SC40 na forumFerrari 296 GTB - prezentacjaSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum