Aktualności

Porsche Macan GTS - Na wezwanie

Porsche pokazało zupełnie nowego Macana GTS. Zupełnie nowego, czyli zupełnie elektrycznego. Co w świetle ostatnich przemian takie oczywiste nie jest: niemiecka marka zrewidowała swoje plany elektryfikacji, wycofała się z pierwotnych założeń i zapowiedziała powrót silników spalinowych. Powrót, bo spalinowy Macan zaczął już znikać z oficjalnej oferty Porsche.

Elektryczny Macan, który miał na stałe zastąpić modele spalinowe i hybrydowe, przyszedł na świat na początku ubiegłego roku. Wersja spalinowa figuruje ciągle w katalogu marki między innymi w USA, ale nie ma jej już w Polsce czy Niemczech. Ale tak nie zostanie: Porsche musiało zrewidować swoje plany i ogłosiło niedawno, że Macan, 718 Cayman i Boxster, przyszłe Cayenne czy zupełnie nowy, pozycjonowany jeszcze wyżej luksusowy SUV nie rozstaną się z silnikami spalinowymi. Wróćmy do tematu: Macan GTS, piąta odmiana niemieckiego elektryka o sportowym zacięciu. To auto powstałe na drodze naturalnej ewolucji, oczywiście. Zgodnie z filozofią producenta modele GTS to modele wyjątkowo sportowe i zorientowane na kierowcę. Czyli sportowego zacięcia będzie jeszcze więcej. I jest.

Zdjęcie Porsche Macan GTS

Elektryczny Macan wkracza na poziom GTS między innymi dzięki elektronicznie sterowanej blokadzie mechanizmu różnicowego w systemie Porsche Torque Vectoring Plus, adaptacyjnemu zawieszeniu pneumatycznemu w systemie Porsche Active Suspension Management, obniżonemu o dziesięć milimetrów prześwitowi, pakietowi Sport Chrono w standardzie, znanemu z Taycana torowemu trybowi jazdy oraz nowym dźwiękom w systemie Porsche Electric Sport Sound. Odmianę GTS odróżniać będą tradycyjnie czarne detale nadwozia, nowe zderzaki z pakietu Sport Design, 21-calowe felgi, nowe lakiery karoserii (Crayon, Carmine Red i Lugano Blue) oraz obicia wnętrza z materiału Race-Tex. Wśród opcji znajdziemy koła skrętne tylnej osi, 22-calowe felgi RS Spyder Design oraz pakiet wykończenia wnętrza GTS.

Zdjęcie Porsche Macan GTS

Macan GTS dysponuje dwoma silnikami elektrycznymi, które zapewniają napęd obu osi. Na tylnej osi wylądował motor rodem z Macana Turbo. Cały zespół napędowy ma generować do 516 koni mechanicznych, a w trybie overboost chwilowo 571 KM. Maksymalny moment obrotowy: 955 niutonometrów. Samochód o masie własnej prawie 2,4 tony ma rozpędzać się od zera do setki w 3,8 sekundy, od zera do 200 km/h w 13,3 sekundy i rozwijać prędkość maksymalną 250 km/h. Baterie o pojemności 100 kWh mają zapewnić do 586 kilometrów zasięgu (w cyklu mieszanym WLTP, w cyklu miejskim nawet ponad 700 kilometrów). Z wykorzystaniem stacji ładowania mocą 270 kW zapasy energii elektrycznej będzie można uzupełnić w około 21 minut w zakresie 10-80%. Porsche przyjmuje już zamówienia. Cennik elektrycznego Macana GTS zaczyna się od 480 tysięcy złotych.

Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche Macan GTS na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij