
Subaru Performance STI - Coś dla każdego
Subaru szykuje się do zmiany generacji w segmencie samochodów sportowych, które od lat firmowane są przez oddział STI. Czy pójdzie drogą innych producentów i zaproponuje wszystkim hybrydę? Wygląda na to, że nie. Marka zapowiada indywidualne podejście do wyzwania i pokazuje dwa różne koncepty: elektryczny Performance-E STI i spalinowy Performance-B STI.
Przyszłość samochodów sportowych firmowanych przez działające od końca lat osiemdziesiątych Subaru Tecnica International w postaci dwóch wspomnianych konceptów pokazano na tegorocznej wystawie Japan Mobility Show w Tokio, która będzie otwarta dla zwiedzających do dziewiątego listopada. Wszystko wskazuje na to, że spalinowe STI nigdzie się nie wybiera i jednocześnie usatysfakcjonowani będą miłośnicy samochodów o napędzie elektrycznym. Jednostce spalinowej wierny pozostaje koncept Performance-B STI, który wywodzi się najwyraźniej z modeli Impreza oraz WRX (ten drugi od 2014 roku pozostaje osobną linią modelową i spadkobiercą Imprezy WRX). Alternatywne podejście prezentuje koncept Performance-E STI, który identyfikuje się jako stuprocentowy elektryk.
Performance-B STI to klasyczny hatchback z dwiema parami drzwi, który rozrósł się o poszerzane nadkola, ospoilerowanie, dyfuzor i szerokie felgi z szerokim ogumieniem - coś takiego mogłoby wejść do produkcji nawet jutro. Subaru zapewnia, że pod maską znajdziemy nowego boxera, który będzie pracował w systemie przeniesienia napędu na wszystkie cztery koła, Symmetrical All-Wheel Drive. Koncept Performance-E STI pozuje jako coś nieco bardziej futurystycznego. To bardziej opływowy hatchback z ostrymi liniami i licznymi odniesieniami do historii STI, jak nakładki na felgi w złotym odcieniu. Oba koncepty noszą klasyczne kolory, identyfikowane jednoznacznie ze sportowymi Subaru: błękitne nadwozia oraz czarne i czerwone akcenty.
Subaru nie chwali się danymi technicznymi swoim konceptów. W przypadku Performance-B STI można spodziewać się 4-cylindrowej, turbodoładowanej jednostki o pojemności 2,4 litra, która będzie ewolucją silnika znanego z drugiej generacji WRX. Jednostka ta, zależnie od rynku, rozwija obecnie około 275 koni mechanicznych. Wróżenie w przypadku Performance-E STI jest trudniejsze. Subaru dołączyło do grona producentów samochodów elektrycznych dość późno i dopiero w tym roku wprowadziło do sprzedaży elektryka Solterra, który jest bliźniakiem jednego z crossoverów Toyoty. W ostatnich miesiącach dołączył do niego crossover Uncharted oraz kombi E-Outback. Ten drugi model pojawił się na wystawie w Tokio w prototypowej formie gotowego na przygody w terenie modelu Trailseeker (pod taką nazwą E-Outback ma być sprzedawane w USA).
Źródło/zdjęcia: Subaru Subaru Performance-B STI na forumSubaru Performance-E STI na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum


















