Aktualności

BMW Z4 - Final Edition

Wiosną przyszłego roku BMW zakończy produkcję składanego w Austrii roadstera Z4 trzeciej generacji, który nie doczeka się bezpośredniego następcy. Trwającą prawie ćwierć wieku historię modelu zakończy kolekcjonerska specyfikacja Final Edition, którą w każdej z dostępnych wersji silnikowym zamawiać będzie można jedynie przez kilka tygodni.

Roadster serii Z4 pojawił się w ofercie BMW na początku tego stulecia: w 2002 roku model zastąpił produkowanego tylko przez jedną generację model Z3, który dostępny był również jako coupe. Pierwsze Z4, duchowego spadkobiercę takich klasyków, jak 328, 507 i Z8, produkowano w USA do końca 2008 roku. W wydaniu M auto dysponowało mocą 340 koni mechanicznych i rozpędzało się do setki w pięć sekund. W drugiej generacji pojawił się między innymi aluminiowy, składany automatycznie dach. Latem 2018 roku miała premierę obecna, trzecia generacja Z4, która składana jest w zakładach Magna Steyr w Graz w Austrii. W przyszłym roku produkcja Z4 zostanie zakończona, a na pożegnanie klienci BMW dostaną możliwość zamówienia auta w kolekcjonerskiej wersji Final Edition.

Zdjęcie BMW Z4 Final Edition

Final Edition będzie można zamówić jako wariant wyposażenia. Samochody z taką opcją będą wyróżniać się przede wszystkim: malowaniem w odcieniu Frozen Matt Black, zarezerwowanym tylko dla takiej wersji (do wyboru będą również inne kolory, bezpłatnie), czerwonymi zaciskami hamulcowymi w obowiązkowym pakiecie M Sport, pakietem zewnętrznym Shadowline w standardzie, czerwonymi akcentami w środku, kierownicą obszytą Alcantarą i różnymi ozdobnikami. Specyfikacja Final Edition będzie wymagała w większości przypadków dopłaty 4,2 tysiąca euro, a w przypadku aut bez M Sport trzeba będzie wyłożyć dodatkowe 3,2 tysiące euro. Final Edition będzie można zaaplikować do każdej wersji napędowej Z4 z czterema lub sześcioma cylindrami.

Zdjęcie BMW Z4 Final Edition

Edycja pożegnalna dostępna będzie dla Z4 sDrive20i z turbodoładowanym, 2-litrowym silnikiem o mocy 197 koni mechanicznych oraz dla 258-konnego Z4 sDrive30i. W wydaniu Final Edition będzie można zamówić również topowe Z4 M40i, w którym pracuje 3-litrowym, 6-cylindrowy, turbodoładowany silnik o mocy 340 koni mechanicznych i momencie obrotowym 500 niutonometrów. Takie zaplecze pozwala tylnonapędowemu roadsterowi na rozwinięcie prędkości stu kilometrów na godzinę w czasie 4,2 sekundy. Z4 Final Edition będzie można zamawiać od końca stycznia przyszłego roku tylko przez kilka tygodni. BMW zakończy produkcję Z4 już w marcu. Następcy nie będzie.

Źródło/zdjęcia: BMW BMW Z4 Final Edition na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij