![](https://autogen.pl/news/melkus.jpg)
Melkus RS 2000 Powrót legendy
Słynny Melkus z byłego NRD znany przede wszystkim z rasowego coupe RS 1000 napędzanego centralnie umieszczonym silnikiem z... Wartburga 353 i licznych aut wyścigowych powraca po przeszło dwudziestu latach na rynek. Nowy model, którym firma odradza się na nowo to RS 2000.
Przodek RS 2000, RS 1000 (poniżej), produkowany był oryginalnie w latach 1969-1979. Powstało zaledwie 101 egzemplarzy, a kilka lat po zakończeniu jego produkcji firma zakończyła swoją działalność.
![Melkus RS 1000 Melkus RS 1000](https://autogen.pl/news/melkus1.jpg)
Trzy lata temu powołano do życia Melkus Sportwagen-Manufaktur i wypuszczono ekskluzywną serię 10 dodatkowych egzemplarzy RS 1000, które ponownie napędzały silniki Wartburga. Pod koniec roku ruszyły prace nad RS 2000, którego pierwszy egzemplarz jest już na ukończeniu.
![Melkus RS 2000 Melkus RS 2000](https://autogen.pl/news/melkus2.jpg)
Nowe coupe odziedziczy po przodku wszystkie zalety: niewielkie wymiary zewnętrze, niską masę, centralną lokatę niewielkiego silnika oraz efektowne, unoszone do góry niczym skrzydła mewy drzwi.
![Melkus RS 2000 Melkus RS 2000](https://autogen.pl/news/melkus3.jpg)
RS 2000 mierzący tylko 3,9 metra długości ma ważyć około 950 kilogramów, a do jego napędu posłuży 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy około 270 KM, która w wariancie torowym może sięgnąć nawet 320 KM. Produkcja pojazdu ma ruszyć jesienią tego roku i sięgać tylko 25 sztuk rocznie. Ręcznie składane auto będzie kosztowało około 100 tysięcy euro.
- Źródło/zdjęcia: autobild.de, melkus-sportwagen.de
- Melkus RS 2000 na forum
- Subskrybuj kanał RSS aktualności