Melkus RS 2000 - Powrót legendy
Słynny Melkus z byłego NRD znany przede wszystkim z rasowego coupe RS 1000 napędzanego centralnie umieszczonym silnikiem z... Wartburga 353 i licznych aut wyścigowych powraca po przeszło dwudziestu latach na rynek. Nowy model, którym firma odradza się na nowo to RS 2000.
Przodek RS 2000, RS 1000 (poniżej), produkowany był oryginalnie w latach 1969-1979. Powstało zaledwie 101 egzemplarzy, a kilka lat po zakończeniu jego produkcji firma zakończyła swoją działalność.
Trzy lata temu powołano do życia Melkus Sportwagen-Manufaktur i wypuszczono ekskluzywną serię 10 dodatkowych egzemplarzy RS 1000, które ponownie napędzały silniki Wartburga. Pod koniec roku ruszyły prace nad RS 2000, którego pierwszy egzemplarz jest już na ukończeniu.
Nowe coupe odziedziczy po przodku wszystkie zalety: niewielkie wymiary zewnętrze, niską masę, centralną lokatę niewielkiego silnika oraz efektowne, unoszone do góry niczym skrzydła mewy drzwi.
RS 2000 mierzący tylko 3,9 metra długości ma ważyć około 950 kilogramów, a do jego napędu posłuży 1,8-litrowy, turbodoładowany silnik o mocy około 270 KM, która w wariancie torowym może sięgnąć nawet 320 KM. Produkcja pojazdu ma ruszyć jesienią tego roku i sięgać tylko 25 sztuk rocznie. Ręcznie składane auto będzie kosztowało około 100 tysięcy euro.
Źródło/zdjęcia: autobild.de, melkus-sportwagen.de Melkus RS 2000 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum