Innotech Mysterro
Czeskie Innotech to niewielki zakład, działający od 1992 roku z inicjatywy niejakiego Zdenka Mrkvica, któremu od samego początku marzyło się budowanie wyjątkowych maszyn z czterema lub dwoma kołami. Od chwili założenia firma skupiła się na tuningu pojazdów innych producentów, a także produkcji pojedynczych samochodów lub motocykli własnego pomysłu.
Najbardziej znanym i najbardziej imponującym dziełem Innotech w jego pierwszych latach działalności był roadster Mysterro. Samochód pokazano światu po raz pierwszy w 1995 roku. Cztery lata później pojawił się znacznie zmodernizowany Mysterro, który miał trafić na rynek w cenie sięgającej 99 tysięcy dolarów i liczbie ograniczonej do 25 aut. Do tego jednak nigdy nie doszło i samochód pozostał prototypem zbudowanym tylko w jednym egzemplarzu na oryginalnej, przestrzennej ramie rurowej z nowoczesnym nadwoziem wykonanym z włókien węglowych oraz Kevlaru.
Dwuosobowy Mysterro napędzany był umieszczoną centralnie, widlastą ósemką rodem ze Stanów Zjednoczonych. A to oznacza tylko jedno: silnik prosto z Chevroleta Corvette. Motor o pojemności od 5,7 do 6,3 litrów miał produkować od 400 do 500 koni mechanicznych i współpracować z ręczną skrzynią biegów o pięciu biegach lub przekładnią o sześciu przełożeniach, która przenosiła napęd tylko na tylne koła.
Maszyna z bardzo mocno pochyloną przednią szybą mierzyła około 4,65 metrów długości i tylko 115 centymetrów szerokości. Co ciekawe na zewnątrz nie było klamek - drzwi miały otwierać się elektrycznie po otrzymaniu sygnału. Miejsce w kabinie zajęły dwa fotele Recaro, tapicerka ze skóry Connolly, kierownica Momo oraz deska rozdzielcza wykonana z włókien węglowych (na zamówienie dostępne miało być między innymi drewno). Mrkvic zachował jedyną sztukę Mysterro dla siebie. Po wejściu z firmą w XXI wieku zajął się między innymi tuningiem Corvette oraz przygotowaniem następcy Mysterro w postaci roadstera Escalero, którego pojawienie się zapowiedziano w 2010 roku.
Skomentuj na forum