Lamborghini Murcielago LP670 R-SV - Wściekły byk
Niespełna pięć miesięcy po prezentacji najmocniejszego i najszybszego Lamborghini produkowanego seryjnie, Murcielago LP670-4 Super Veloce, niemieckie Reiter Engineering odsłania oficjalnie LP670 R-SV adresowane wyścigowej klasie GT1.
Pojazd odsłonięto przed szeroką publicznością w dniu wczorajszym podczas specjalnego pokazu poprzedzającego 24-godzinny wyścig na belgijskim Spa-Francorchamps, czwartą eliminacją tegorocznej serii FIA GT.
Widlasty, 12-cylindrowy silnik R-SV mimo licznych modyfikacji legitymuje się identycznymi parametrami, co wersja seryjna: 670 KM i 660 Nm. Samochód waży jednak tylko 1150 kilogramów (+ balast, aby zmieścić się w przepisach), a napęd przekazywany jest tylko na tylną oś. W porównaniu do szosowego SV ściacz jest prawie o 10 cm dłuższy i mierzy 4,8 metra (szerokość jest identyczna - 2058 mm).
Następcę Murcielago R-GT uzbrojono w zestrojone na nowo zawieszenie oraz układ hamulcowy z karbonowymi tarczami i nowym układem chłodzenia. Pojazd zbudowano specjalnie z myślą o sezonie 2010, w którym do startu w GT1 dopuszczone zostanie tylko 6 marek. W tym roku Lamborghini w serii GIA GT1 nie startuje.
Źródło/zdjęcia: reiter-engineering.com, fiagt.com Lamborghini Murcielago LP670 R-SV na forumLamborghini Murcielago LP670-4 SV - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum