Ultima GTR LMP - Kostka lodu
Jedna z gwiazd tegorocznej edycji GT Polonia, czyli jedyna w swoim rodzaju Ultima GTR LMP przejdzie już wkrótce kolejną transformację. Nowe modyfikacje przygotują ją między innymi do kolejnej imprezy wielkiego formatu - przyszłorocznego wydania rajdu przez kontynenty Gumball 3000, w którym od lat startują najszybsze i najdroższe samochody świata.
Jedyna w swoim rodzaju maszyna powstała dla Jona Olssona, szwedzkiej gwiazdy ekstremalnego narciarstwa, którego znamy między innymi z "zimowej edycji" Murcielago LP670-4 SV. Pojazd kompletne zmodyfikowany aerodynamicznie i technicznie zbudowano w szwedzkim Danielsson Motorsport, za którym stoi Alx Danielsson, utytułowany kierowca Formuły Ford, Formuły 3000 i mistrz Formuły Renault 3,5 z 2006 roku (rok wcześniej serię wygrał Robert Kubica).
Ultima GTR LMP, z której Olsson nie raz korzysta w ramach samochodu do codziennej jazdy, otrzymała zupełnie nowe nadwozie inspirowane prototypami a Le Mans (stąd też oznaczenie), nową, sekwencyjną skrzynię biegów, zmodyfikowane zawieszenie i układ hamulcowy oraz podkręcony silnik. W pierwszej fazie moc sięgnęła około 800 KM, w drugiej okolic 1000 KM... na 1000 kilogramów. Ale to już historia. Maszynę niedawno rozłożono na części pierwsze... aby złożyć ją od podstaw w zupełnie nowej jakości.
Wcielenie GTR LMP na rok 2011 ma być nieco szersze, jeszcze lżejsze i wyposażone w nowe turbiny siedzące na jednostce V8 od Lexusa. Inspiracją dla poszerzonego nadwozia są tym razem maszyny japońskiej serii Super GT. Samochód ma być gotowy na przyszłoroczny Gumball 3000. Impreza ma wystartować 25 maja w Londynie i zakończyć się pierwszego lipca w Istambule.
Źródło/zdjęcia: pistonheads.com, teamspeed.com, jon-olsson.com Ultima GTR LMP na forumUltima GTR 720 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum