Peugeot 908 HYbrid4 - Mieszaniec torowy
Po lutowej premierze nowego maratończyka Peugeota, który ma odzyskać honor marki utracony w ubiegłym roku w 24-godzinnym wyścigu Le Mans marka odsłania kolejne karty tego samego rozdziału. Obok wysokoprężnego 908, głównego rywala zupełnie nowego Audi R18, na torach w tym roku pojawi się również hybrydowy 908 HYbrid4.
Maszynę wprawia w ruch nowy, wysokoprężny silnik V8 o pojemności 3,7 litrów i mocy około 550 KM, połączony z sekwencyjną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Drugą kartą przetargową 908 HYbrid4 będzie silnik elektryczny o mocy 80 KM. Podobnymi parametrami charakteryzował się zbudowany dwa i pół roku temu 908 HY, który korzystał z 82-konnego silnika elektrycznego i 700-konnego, wysokoprężnego V12.
908 HYbrid4, ważący tylko 900 kilogramów, będzie mógł wykorzystać jednostkę elektryczną automatycznie podczas przyspieszania (nie ma funkcji "push to pass"), a w boxach dzięki nij będzie można obejść się bez odpalania silnika spalinowego, oszczędzając paliwo. Energia elektryczna będzie przechowywana w litowo-jonowych bateriach i odzyskiwana w procesie hamowania.
Długodystansowiec Peugeota ma pojawić się 24 kwietnia na oficjalnych testach przed 24-godzinnym wyścigiem Le Mans, co zależy jednak od postępu prac nad 908 jak i hybrydą. Nowy 908 HYbrid4 ma wyjechać na dziewicze sesje testowe już pod koniec tego miesiąca, a od 3 do 13 marca będzie można go oglądać na salonie w Genewie.
Źródło/zdjęcia: Peugeot Peugeot 908 HYbrid4 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum