
Wiesmann Spyder - Zasady purytańskie
Działający od blisko ćwierć wieku niemiecki Wiesmann, produkujący roadstery i coupe w stylu retro, od samych początków istnienia wyznaje niezmienną filozofię. Jej główne hasła to indywidualizm, klasyczne linie, lekkie nadwozia i wysokie momenty obrotowe. Najnowszy projekt firmy, koncepcyjny Spyder, stara się z nawiązką ucieleśnić wszystkie z nich.
Spyder oparty jest na wczesnych rysunkach braci Wiesmann i adresowany do purystów, którzy w ostatnich latach mieli dość licznie pukać do bram firmy. Pojazd debiutuje na rozpoczętym właśnie salonie samochodowym w Genewie i od zebranych tam opinii zależy, czy trafi do produkcji, która mogłaby wystartować najwcześniej w przyszłym roku.

Najbardziej ekstremalny model w historii Wiesmanna, pozbawiony szyb i drzwi, waży niespełna 1000 kilogramów i napędzany jest 4-litrowym V8 o mocy 420 KM. To wystarcza, aby 100 km/h pojawiło się na zegarze po niespełna 4 sekundach, a jego wskazówka dochodziła aż do 290 km/h.
Źródło/zdjęcia: Wiesmann Wiesmann Spyder na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum