Alfa Romeo TZ3 Stradale - Bellezza necessaria
Jeśli nowa Lancia Thema, czyli klon Chryslera 300, kogoś dobitnie wzburzyła, to powinien przygotować się na kolejną próbkę wytrzymałości - nowe dzieło działającego od 1919 roku studia Zagato. Z zewnątrz to kolejna, zjawiskowa Alfa Romeo z serii Tubolare Zagato. Pod spodem to... nie, nie 8C Competizione. To Dodge Viper!
Zeszłoroczna, wyścigowa Alfa Romeo TZ3 Corsa, która powstała tylko w jednym egzemplarzu bazowała na wyścigowym egzemplarzu Gilleta Vertigo z silnikiem V8 od Maserati. Najnowszy projekt Włochów to przeznaczona do zwykłego ruchu drogowego TZ3 Stradale, która upamiętnia 100 urodziny Alfy Romeo. Karbonowe coupe oparto o najszybszego Vipera w specyfikacji ACR, który seryjnie wyposażony jest w 8,4-litrowe V10 o mocy prawie 610 KM. Zagato nie podaje na ile zmieniło się to w Alfie.
Produkcja TZ3 Stradale została zaplanowana na zaledwie dziewięć kolekcjonerskich egzemplarzy - tak, aby populacja TZ3 zamknęła się łącznie w dziesięciu sztukach. Pierwszy samochód wylądował już w Stanach Zjednoczonych u znanego kolekcjonera aut turyńskiej marki, Erica Kinga. Numer twa trafi do Japonii, a numer trzy do Europy.
TZ3 z klasycznym, ściętym tyłem Kamma, wpisuje się w długą tradycję Zagato projektowania drogowych modeli Alfy Romeo. Przed wojną były to RLSS, 1500, 1750, 2300 i 2900 Zagato. W latach pięćdziesiątych 6C 2500 Panoramica, 1900 SSZ i Giulietta SVZ, a w kolejnym dwudziestoleciu SZ, 2600 SZ, Giulia RZ i Junor Z. Lata osiemdziesiąte i dziewięćdziesiąte zdefiniowały kanciaste SZ i RZ.
Źródło/zdjęcia: Zagato Alfa Romeo TZ3 Stradale na forumAlfa Romeo TZ3 Corsa - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum