Aktualności
05.05.2011

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Najmniejszy, usportowiony model w ofercie Opla doczekał się najmocniejszej i najszybszej wersji w swojej historii. Mowa o Corsie przygotowanej przez oddział Opel Performance Center, która wspięła się jeszcze wyżej, niż normalnie. A wszystko za sprawą specjalnej edycji limitowanej, która nosi miano jednego z najbardziej znanych torów wyścigowych świata - niemieckiego Nurburgring.

Standardowa Corsa OPC napędzana jest obecnie 1,6-litrowym, turbodoładowanym silnikiem o mocy 192 KM i momencie obrotowym 230/266 Nm. W wydaniu Nurburgring Edition jednostka otrzymała przeprogramowaną elektronikę, zmodyfikowany układ doładowania oraz wydechowy i została przygotowana do zasilania 100-oktanowym paliwem. W rezultacie silnik rozwija 210 KM i 250 Nm, a w trybie overboost 280 Nm. W przeliczeniu na litr daje to rekordowe w klasie 131,4 KM.

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

W parze ze wzrostem mocy idzie wielodyskowy mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu przy przedniej osi, nowe podzespoły obniżonego zawieszenia od Bilsteina, wyczynowy układ hamulcowy od Brembo i przekalibrowane systemy ABS, ESC oraz kontrola trakcji. Auto porusza się na nowych, 18-calowych felgach i od zwykłej Corsy OPC wyróżnia również m.in. przednim spoilerem i dwiema końcówkami wydechu.

Opel Corsa OPC Nurburgring Edition

Corsa OPC Nurburgring Edition rozpędza się do 100 km/h w czasie 6,8 sekund, a przyspieszenie od 80 do 120 km/h na piątym biegu zajmuje jej tylko 6,2 sekundy. Prędkość maksymalna sięga 230 km/h. Opel planuje zbudowanie około 500 egzemplarzy. Ceny na rynku niemieckim, wraz z podatkiem VAT, będą zaczynały się od 27650 euro (obecnie około 110 tysięcy złotych).

Skomentuj na forumUdostępnij