
GWA P/904 Carrera - Było sobie Porsche
GullWing America, znane z przenoszenia w czasy współczesne pomysłów nawet sprzed pół wieku, znalazło sobie na ten rok nowy obiekt westchnień. Tym razem będzie nim pojazd z kolejnej po Mercedesie, niemieckiej marki - Porsche. Na celownik wzięto niegdyś bardzo ceniony na drodze i torze, ale dziś już rzadko wspominany model 904.
Oryginalny 904 GTS, który powstał z myślą o wyścigach, został wylansowany pod koniec 1963 roku. Łącznie zbudowano od 110 do 120 egzemplarzy, z których większość napędzana była 2-litrowym, 4-cylindrowym boxerem o mocy co najmniej 155 KM, którą na życzenie można było podnieść do 180. Porsche 904 wygrało między innymi w 1964 roku w Targa Florio, a w 24-godzinnym wyścigu Le Mans było pierwsze w swojej klasie.

Współczesne P/904 Carrera od GWA powstanie na podwoziu Boxstera, produkowanego w latach 2005-2011. Całe nadwozie będzie zupełnie nowe i wykonane z materiałów kompozytowych. Auto otrzyma także całkowicie zmieniony wystrój kabiny, w której zmieni się położenie kierownicy, pedałów i zegarów. Nie zabraknie klimatyzacji, wspomagania kierownicy i ABS'u.

Coupe będzie napędzane poprzez 3,4-litrowy silnik typu boxer o mocy 295 KM, współpracujący z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Zawieszenie będzie regulowane, a wydech zestrojony na nutę samochodu wyścigowego. P/904 Carrera stanie na 18-calowych, 5-ramiennych felgach produkcji GWA.

Pierwszy, prototypowy egzemplarz jest już w trakcie budowy, a firma obiecuje też uruchomienie w niedalekiej przyszłości niewielkiej produkcji. Na samą konwersję, która ma być dostępna również dla egzemplarzy z kierownicą po prawej stronie, trzeba będzie wyłożyć co najmniej 70 tysięcy euro.
Źródło/zdjęcia: gwa-tuning.com GWA P/904 Carrera na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum