Audi R8 - Bystry umysł
Prawie sześć lat temu na wystawie w Paryżu marka Audi zaprezentowała zupełnie nowe coupe R8, które weszło na rynek przebojem. W tym roku w tym samym miejscu zostanie pokazane R8 po gruntownej modernizacji, które ujawniono już teraz. Wraz z falą nowości i poprawek na szczycie oferty pojawi się nowe R8 V10 Plus.
Zmiany na zewnątrz sprowadzają się w odmłodzonym R8 jedynie do kosmetyki. Wszystkie wersje nadwoziowe i silnikowe dostały nowe lampy z przodu w technologii LED, nowy grill oraz kierunkowskazy z tyłu. Wszystkie auta upodobniono teraz do siebie: mają niemal identyczne, okrągłe końcówki wydechu i po trzy żeberka we wlotach i wylotach powietrza z przodu i z tyłu (te w modelach V10 są nieco większe).
Od strony technologicznej najważniejszą nowością jest 7-stopniowa, dwusprzęgłowa przekładnia S Tronic, dostępna obok 6-stopniowego manualna. Nowa skrzynia biegów, w standardzie z silnikami V10 i w opcji z V8, w normalnych warunkach na przednie koła przekazuje 15% momentu obrotowego. W zależności od sytuacji jego maksymalna wartość może sięgać 30%. Modele ze sterowanym łopatkami przy kierownicy mechanizmem S Tronic rozpędzają się do 100 km/h o około 0,3 sekundy szybciej, niż poprzednio.
Inne nowości to między innymi odchudzone o blisko 2 kilogramy stalowe tarcze hamulcowe, karbonowe dodatki nadwozia i wnętrza, nowe wzory felgi, adaptacyjne zawieszenie (standard w V10, opcja w V8) i poprawione wspomaganie kierownicy. Modele V8 dysponują mocą 430 KM i momentem obrotowym 430 Nm, a V10 mocą 525 KM i momentem 530 Nm. Coupe R8 z silnikiem V8 i ręczną skrzynią biegów waży 1560 kilogramów, Spyder jest o 100 kilogramów cięższy.
Najsłabsze R8 Coupe rozpędza się teraz do 100 km/h w 4,6 sekundy i rozwija prędkość 302 km/h (z opcjonalną skrzynią S Tronic odpowiednio 4,3 sekundy i 300 km/h). Dla Spydera te same parametry sięgają 4,8 i 4,5 sekund oraz 300 km/h. R8 V10 Coupe rozwija 100 km/h w 3,6 sekund i rozpędza się do 314 km/h (z opcjonalną, ręczną skrzynią biegów odpowiednio 3,9 sekundy i 316 km/h). Dla V10 Spydera te same parametry sięgają 3,8 i 4,1 sekund oraz 313 km/h.
Całkowitą nowością w ofercie Audi jest coupe R8 V10 Plus. Model wyróżnia się m.in. karbonowymi dodatkami nadwozia (przedni splitter, dyfuzor, pasy boczne), czarnymi felgami i końcówkami wydechu, kubełkowymi fotelami ze szkieletem z włókien szklanych, ceramiczno-węglowymi tarczami hamulcowymi, inaczej zestrojonym zawieszeniem i masą własną tylko 1570 kilogramów. Silnik w specyfikacji Plus rozwija 550 KM i 540 Nm, które pozwalają na rozwinięcie 100 km/h w 3,5 sekundy i osiągnięcie prędkości maksymalnej 317 km/h (z manualem 3,8 sekund i 319 km/h).
W europejskich salonach sprzedaży odmłodzone R8 pojawi się pod koniec roku. Za V8 Coupe marka będzie sobie życzyła 111,5 tysięcy euro, za Spydera prawie 125 tysięcy euro, za V10 Coupe 154,6 tysięcy euro, a z Spydera prawie 166 tysięcy euro (obecnie to odpowiednio 480, 525, 650 i 700 tysięcy złotych). Model R8 V10 Plus wyceniono na 173,2 tysiące euro - prawie 730 tysięcy PLN. Auto będzie miało swoją światową premierę na wystawie w Paryżu, która otwiera się dla zwiedzających 29 września.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi R8 na forumAudi R8 V10 Plus na forumAudi R8 V10 Plus - prezentacja modeluAudi R8 - prezentacja modeluAudi R8 V10 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum