
Toyota TMG EV P002 - Coraz lepiej
Niemieckie Toyota Motorsport rozwija swoje zainteresowania autami o napędzie elektrycznym. W sierpniu 2011 roku pierwszy prototyp EV ustanowił rekordowy czas przejazdu pętli Nordschleife. W tym roku drugi model pobił rekord wspinaczki na Pikes Peak, a kilka dni temu odwiedził również "Zielone Piekło".
P002 opuścił liczącą 20,8 kilometrów długości nitkę Nordschleife z podniesioną głową i nowym rekordem okrążenia w kategorii samochodów elektrycznych. Maszyna prowadzona przez Jochena Krumbacha ukończyła próbę z wynikiem 7 minut i 22,329 sekund. To o przeszło 25 sekund któcej, niż zeszłoroczny przejazd modelem P001, który dysponował mocą 381 KM i momentem obrotowym 800 Nm.

Zwinna maszynka zespołu Toyota Motorsport napędzana jest dwoma silnikami elektrycznymi, które razem produkują maksymalnie 900 Nm i 476 KM. Mierzące 4,1 metrów długości auto rozpędza się do 255 km/h. Energia elektryczna przechowywana jest w paczce litowo-ceramicznych baterii o pojemności 42 kWh, których ładowanie odbywa się z mobilnego, 400-voltowego zespołu dającego na wyjściu 25 kW, który przewożony jest na pokładzie Toyoty Hiace.
Źródło/zdjęcia: Toyota Motorsport Toyota TMG EV P002 na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum