Aktualności
31.10.2012

Honda CR-Z HPD Badanie możliwości

Jednym z najczęstszych zarzutów, które musi odpierać Honda CR-Z jest ten, według którego odsunięto się za daleko od sportu w stronę ekologii. O przywrócenie delikatnej równowagi już nie raz walczyli eksperci Mugen, a przy okazji targów SEMA 2012 do zabawy przyłączył się zespół Honda Performance Development.

Pomysł HPD na umieszczenie CR-Z na właściwym miejscu jest bardzo prosty. To połączenie silnika spalinowego ze sprężarką. Inne, nie mniej ważne modyfikacje to nowy układ wydechowy, sportowe zawieszenie, nowe felgi z odpowiednim ogumieniem oraz nowy układ hamulcowy. Pomysły HPD wystawiono na SEMA pod dwoma postaciami: gotowego samochodu oraz samego silnika.

Honda CR-Z HPD

Czterocylindrowa jednostka benzynowa o pojemności półtora litra miałaby po doładowaniu rozwijać około 200 koni mechanicznych i 210 Nm. Jak wpłynęło to na osiągi auta Honda Performance Development niestety nie zdradza. Japończycy nie mówią też nic o możliwości produkcji CR-Z w takim wydaniu, ale przyznają, że prace nad samochodem ciągle trwają i jego przyszłość pozostaje otwarta.

Honda CR-Z HPD

Stoisko japońskiego producenta na targach SEMA w Las Vegas zasiliła również marka Acura, która powróciła tu po sześciu latach nieobecności. Pod jej skrzydłami przygotowano specjalne wersje modelu ILX, w tym wyścigową. HPD przygotowało ponadto swoją ofertę dla modelu Accord w nadwoziu sedan i coupe, a wśród towarzystwa znalazła się również 405-konna Accord V6 Coupe od Bisimoto Engineering.

Skomentuj na forumUdostępnij