Porsche 911 GT3 Cup - Paląca żądza
Porsche 911 serii 991 doczekało się pierwszego wcielenia przeznaczonego tylko i wyłącznie na tor. Zupełnie nowy ścigacz, bazujący na siódmej serii przeboju niemieckiej marki, to model 911 GT3 Cup. Maszyna zadebiutowała przy okazji imprezy "Noc Mistrzów" w Weissach, kończącej sezon wyścigowy 2012.
Nowy model to nowe możliwości. Dla auta zaprojektowano między innymi nową klatkę bezpieczeństwa, układ hamulcowy z tarczami o średnicy 380 mm i 6-tłoczkowymi zaciskami z przodu, nowy fotel i zawieszenie. Z przodu znalazły się opony Michelin o szerokości powiększonej o 2 cm do 27 centymetrów, a z tyłu gumy o 10 milimetrów szersze, które urosły do 31 centymetrów. Dodatkową drogę ucieczki i dostępu do kierowcy w razie wypadku zapewnia niewielki właz w dachu.
Źródłem energii życiowej nowego GT3 Cup jest dobrze znany, 6-cylindrowy boxer o pojemności 3,8 litrów. Przy 7,5 tysiącach obrotów na minutę jednostka produkuje 460 koni mechanicznych, czyli o 10 KM więcej, niż poprzednik. Silnik wpółpracuje z 6-stopniową skrzynią biegów, którą po raz pierwszy w pucharowym modelu Porsche można operować łopatkami przy kierownicy.
Porsche 911 GT3 Cup pojawi się w przyszłym roku w mistrzostwach Porsche Mobil 1 Supercup i będzie produkowany w Zuffenhausen na tej samej linii, co modele drogowe. Cenę auta ustalono na poziomie 181,2 tysięcy euro netto (obecnie 750 tysięcy złotych). Model 911 GT3 Cup produkowany jest od 1998 roku, od którego nabywców znalazło 2395 sztuk. To najpopularniejszy, wyścigowy samochód na świecie.
Źródło/zdjęcia: Porsche Porsche 911 GT3 Cup na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum