Aktualności
07.05.2008

Artega GT Produkcja wystartuje latem

Już latem tego roku z taśm zjadą pierwsze egzemplarze niewielkiego coupe Artega GT, za którym stoją byli inżynierowie BMW i którego linie nakreślił człowiek odpowiedzialny między innymi za wizerunek Aston Martina DB9, V8 Vantage i BMW Z8 - Henrik Fisker. Brytyjska maszynka w pierwszej kolejności będzie walczyć o klienta z niemieckim Caymanem spod znaku Porsche.

Coupe w prototypowej formie po raz pierwszy pokazano w marcu 2007 roku na salonie w Genewie, gdzie spotkało się w dużym zainteresowaniem. Rok później bez większego echa zadebiutowała wersja końcowa.

Artega GT

Artega GT produkowana będzie w zupełnie nowej fabryce zlokalizowanej w niemieckiej Westfalii. Plany zakładają budowę co najmniej dwóch aut dziennie (nawet do 20 tygodniowo) w okresie dwóch lat - w ciągu 12 miesięcy z taśmy powinno zjechać ponad 1000 egzemplarzy. Poza wersjami z kierownicą po lewej jak i prawej stronie (trwają już intensywne prace nad siecią sprzedaży na terenie Wielkiej Brytanii) w ofercie w przyszłości znajdzie się także roadster.

Auto napędzane będzie umieszczonym centralnie przy tylnej osi V6 o pojemności 3,6 litrów i mocy około 300 koni pochodzącym z koncernu Volkswagena. Jednostka napędowa współpracować będzie z 6-stopniową, sekwencyjną skrzynią biegów i podwójnym sprzęgłem, poprzez które moc przenoszona będzie tylko na tylne koła.

Artega GT

Dzięki aluminiowej ramie i karoserii z włókien węglowych cały pojazd waży zaledwie niespełna 1,1 tony. Prędkość maksymalna przekraczać ma 270 km/h a przyspieszenie do setki nie powinno zajmować więcej jak 5 sekund.

Nie ujawniono jeszcze ostatecznej ceny Artegi GT, ale według zapowiedzi sprzed roku nie powinna ona przekroczyć 75 tysięcy euro (około 50 tysięcy funtów brytyjskich).

Skomentuj na forumUdostępnij