Peugeot 908 HY - Rażony piorunem
Ostatnie lata w maratonie Le Mans zostały zdominowane przez silniki wysokoprężne. Pierwszy Diesel w historii wyścigu zwyciężył w 2006 roku. Było to Audi R10, z którym od dwóch sezonów zaciekle walczy Paugeot 908 HDi FAP. Francuzi muszą się póki co zadowolić tylko 2 miejscem (zarówno w tym jak i ubiegłym roku), ale pomysł na broń, którą mieliby w końcu pokonać Niemców jest już gotowy. Będzie nią świetnie spisujący się 908 z napędem hybrydowym, który pokazano wczoraj na torze Silverstone.
Wysokoprężne HDi o pojemności 5,5 litrów i mocy 700 KM otrzymało tu do pomocy elektryczny motor generujący moc 60 kW (82 KM) zasilany przez 600 litowo-jonowych baterii podzielonych na 10 paczek. Energia elektryczna odzyskiwana jest z hamowania, a silnik może samodzielnie napędzać auto podczas przejazdów przez boksy, współpracować z jednostką spalinową bezpośrednio na trasie albo pozostawać w spoczynku.
Korzyści z takiego rozwiązania będą według producenta bezdyskusyjne: dzięki dodatkowej mocy urwanie nawet 20 sekund z każdego okrążenia oraz zużycie paliwa mniejsze o jakieś 3-5%, co równie jest rzadszej konieczności tankowania, dzięki któremu Diesle mają przewagę nad konkurencją napędzaną tradycyjnymi silnikami spalinowymi.
Start hybrydowego 908 HY w przyszłorocznym Le Mans zależy tylko i wyłącznie od ograniczeń, jakie zostaną nałożone na auta ścigające się w klasie LMP1. Zależy od nich także malowanie karoserii, które robi obecnie piorunujące wrażenie. Dosłownie i w przenośni.
Źródło/zdjęcia: carscoop.blogspot.com Peugeot 908 HY na forumPeugeot 908 HY - prezentacja modeluPeugeot 908 HDi FAP - prezentacja modeluAudi R10 - prezentacja modeluSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum