Aktualności
11.02.2014

Mercedes-Benz S-Class Coupe Potęga podświadomości

Mercedes-Benz ujawnił największe i najbardziej luksusowe coupe w swojej ofercie, które sięga korzeniami w powojennej historii marki do 1952 roku i 150-konnego modelu 300 S Coupe. Mowa oczywiście o najnowszej klasie S z jedną parą drzwi, która zadebiutuje już za trzy tygodnie na salonie samochodowym w Genewie.

Najnowszy krążownik Mercedes-Benza, którego pojawienie się jesienią ubiegłego roku zwiastował koncept, mierzy 5027 milimetrów długości, 1899 milimetrów szerokości i 1411 milimetrów wysokości. W zależności od kaprysu klienta samochód może stanąć na felgach o średnicy od 18 do 20 cali. W dwóch trzecich przeszklony jest dach auta, co daje 1,32 metrów kwadratowych powierzchni, którą w razie potrzeby można zaciemnić (Magic Sky Control).

Mercedes-Benz S-Class Coupe

Na szczególne wyróżnienie z bezkresnej listy wyposażenia standardowego i opcjonalnego zasługuje adaptacyjne zawieszenie Magic Body Control, w skład którego wchodzi po raz pierwszy funkcja kontrolowanego przechylania się samochodu w zakrętach. Dzięki temu wynalazkowi coupe klasy S w ułamku sekundy może celowo zmienić swoje położenie o 2,5 stopnia, redukując działające na pasażerów przeciążenia boczne. System działa przy prędkościach od 30 do 180 kilometrów na godzinę.

Mercedes-Benz S-Class Coupe

Inne wynalazki, których doświadczymy obcując z autem to między innymi: wyświetlacz przezierny, systemy nagłośnienia firmy Burmester, układ odświeżania powietrza Air-Balance, podgrzewane podłokietniki, przednie fotele z układem masującym Energizing, który oparto o zasadę masażu gorącymi kamieniami oraz... 47 kryształów firmy Swarovski, ukrytych w pod kloszami przednich reflektorów (po każdej stronie 17 kryształów na światła dzienne oraz 30 na kierunkowskazy).

Mercedes-Benz S-Class Coupe

Mercedes-Benz S-Class Coupe zadebiutuje od razu w wydaniu S 500, czyli z 4,7-litrowym, widlastym silnikiem o ośmiu cylindrach pod maską. Podwójnie doładowana jednostka dostarczy 455 koni mechanicznych i 700 niutonometrów. O innych opcjach silnikowych producent na razie nie wspomina, o ile w ogóle będą dostępne. Na żywo model będzie można podziwiać na wystawie w Genewie, która dla zwykłych zwiedzających pozostanie otwarta od 6 do 16 marca. W sprzedaży samochód znajdzie się w drugiej połowie tego roku. Pierwsi chętni będą mogli zgarnąć specjalnie wykończone i wyposażone wydanie Edition 1.

Skomentuj na forumUdostępnij