Aktualności
08.03.2014

Abarth 695 Biposto Bez zawleczki

Tunerzy pokazali już kilka razy, że z Fiatem 500 można zrobić praktycznie wszystko. Także producent auta nie ma sobie pod tym względem nic do zarzucenia i w nieskończoność mnoży warianty auta, odbiegające czasem bardzo daleko od oryginalnej koncepcji malucha. Spod skrzydeł Abartha wyszła ostatnio najszybsza Pięćsetka w historii.

Model 695 Biposto, bo o nim właśnie mowa, to najszybszy, drogowy Abarth w dziejach marki. Pojazd debiutuje dokładnie w pięćdziesiątą rocznicę pojawienia się pierwszego Abartha z serii 695 i w swojej kategorii wagowej nie ma żadnych bezpośrednich przeciwników. A o co dokładnie tu chodzi? Otóż 695 Biposto to drogowa reinterpretacja wyścigowego 695 Assetto Corse.

Abarth 695 Biposto

Z nowym Abarthem w miejskiej dżungli raczej nie poczujemy się najlepiej, auto powstało z myślą o jeździe torowej. W każdej chwili będzie o tym przypominał poprawiający aerodynamikę pakiet nadwoziowy z dodatkami z włókien węglowych, wydech Akrapovica, regulowane amortyzatory Extreme Shox, hamulce Brembo, felgi OZ o średnicy 18 cali z lekkich stopów metali, kubełkowe fotele Sabelt, tytanowa półklatka bezpieczeństwa Poggipolini oraz unikatowa w tej klasie, 5-stopniowa skrzynia biegów Bacci Romano z drążkiem wędrującym po ramionach litery H.

Abarth 695 Biposto

Autko, które waży 997 kilogramów, napędzane jest 1,4-litrowym silnikiem T-Jet, który dzięki turbodoładowaniu rozwija 190 koni mechanicznych. Włoski super samochód w miniaturce potrzebuje tylko 5,9 sekund na rozpędzenie się do 100 km/h, a jego prędkość maksymalna sięga 230 km/h. Sprzedaż auta rusza już w tym miesiącu, a wszyscy chętni będą mogli skorzystać z programu szerokiej indywidualizacji każdego egzemplarza i poprawienia swoich umiejętności w Abarth Driving Academy.

Abarth 695 Assetto Corse Evoluzione

Model 695 Biposto można oglądać do szesnastego marca na międzynarodowym salonie samochodowym w Genewie. W tym samym miejscu zadebiutował także Abarth 500 w modelu rocznikowym 2014 oraz nowy 695 Assetto Corse Evoluzione. Wyścigowy model, którym można startować w markowym pucharze, charakteryzuje się poprawionym podwoziem i elektryką, masą tylko 920 kilogramów oraz 1,4-litrowym sercem T-Jet, którego moc zwiększono z 205 do 215 koni mechanicznych.

Skomentuj na forumUdostępnij