Audi TT Offroad - Nadmuchiwane coupe
TT zaczynało w drugiej połowie lat dziewięćdziesiątych jako niewielkie coupe o długości tylko 404 centymetrów i doczekało się do dnia dzisiejszego trzech generacji. Auto przez cały ten czas zachowało swoją unikalną tożsamość, która wydaje się teraz zagrożona. Dlaczego? Odpowiedzią jest koncept kompaktowego SUV'a o nazwie TT Offroad.
Niemcy przygotowali wizję TT napompowanego do rozmiarów Q3 z myślą o salonie samochodowym w Pekinie, nazywając Chiny swoim drugim, domowym rynkiem. Koncept rozciąga się na 439 centymetrów długości przy 263-centymetrowym rozstawie osi, mierzy 185 centymetrów szerokości i 153 centymetry wysokości. TT Offroad jest hybrydą, która według obowiązujących norm pomiarowych zużywa średnio tylko 1,9 litrów paliwa na sto kilometrów.
Maszyna dysponuje maksymalną mocą 408 KM i momentem obrotowym 650 Nm, które płyną z silnika spalinowego oraz dwóch silników elektrycznych. Podstawą jest 2-litrowa jednostka TFSI, która rozwija 292 KM i 380 Nm. Z silnikiem tym i 6-stopniową przekładnią e-S Tronic połączony jest motor elektryczny o mocy 54 KM i momencie 220 Nm. Na tylnej osi samodzielnie pracuje drugi silnik elektryczny, z którego płynie do 116 KM oraz 270 Nm. Energia elektryczna magazynowana jest w 50-kilogramowej paczce litowo-jonowych baterii o pojemności 12 kWh.
Audi TT Offroad potrzebuje tylko 5,2 sekund na rozpędzenie się do prędkości 100 km/h, a jego zasięg sięga aż 880 kilometrów. W trybie elektrycznym auto może pokonać do 50 kilometrów z prędkością do 130 km/h. Baterie możemy ładować na kilka sposobów, w tym bezprzewodowo, indukcyjnie poprzez stację Audi Wireless Charging, którą można instalować w garażu i która działa automatycznie po wjechaniu na nią samochodu.
Źródło/zdjęcia: Audi Audi TT Offroad na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum