Aktualności
16.08.2014

Dodge Charger SRT Hellcat Skomplikowana osobowość

Dodge pewnym krokiem wspina się na sam szczyt producentów najszybszych i najmocniejszych muscle carów świata. Do swoich triumfów obok Challengera SRT z przeszło 700-konnym silnikiem Hellcat dołącza teraz 4-drzwiowego Chargera SRT. Skromnie licząc jest to obecnie najszybszy, produkowany seryjnie sedan, który dopuszczono do zwykłego ruchu drogowego.

Premierowy Charger SRT Hellcat potrzebuje zaledwie jedenastu sekund na połknięcie ćwiartki mili, próbę przyspieszenia i hamowania w przedziale 0-100-0 mph kończy w niecałe trzynaście sekund, a jego prędkość maksymalna sięga aż 328 kilometrów na godzinę! A wszystko to dzięki najmocniejszemu silnikowi w dziejach koncernu Chryslera: 6,2-litrowej, widlastej jednostce o ośmiu cylindrach ze sprężarką, która rozwija 717 koni mechanicznych oraz 880 niutonometrów, przekazywane tylko na tylną oś.

Dodge Charger SRT Hellcat

Obok potężnego silnika na pokładzie pojawiła się 8-stopniowa, automatyczna skrzynia biegów TorqueFlite, zawieszenie z adaptacyjnymi amortyzatorami, hamulce Brembo z tarczami o średnicy 390 milimetrów, aluminiowe obręcze kół o średnicy 20 cali z ogumieniem Pirelli P Zero w rozmiarze 275/40, nowa kierownica i ekrany w środku, a także przestrojone systemy elektroniczne, pozwalające na pracę samochodu w jednym z kilku trybów. Tryby te to: definiowany przez kierowcę Custom, Sport, Track, domyślny Default oraz ekonomiczny Eco. Do auta dołączane są dwa kluczyki, tylko jeden z nich pozwala na wykorzystanie całej mocy silnika.

Dodge Charger SRT Hellcat

Kosmetyka nadwozia i wnętrza samochodu to również zmiany funkcjonalne, wpływające na chłodzenie samochodu, zmniejszenie oporów powietrza, zwiększenie docisku i ułatwienie komunikacji między maszyną, a pasażerami i kierowcą. Zestaw dostarczający informacji i rozrywki opiera się o nową generację systemu Uconnect z 8,4-calowym ekranem dotykowym oraz 18-głośnikowy sprzęt grający marki Harmon Kardon o mocy 900 W. Produkcja nowego Chargera SRT Hellcat ruszy w fabryce Brampton w Ontario w pierwszym kwartale przyszłego roku.

Skomentuj na forumUdostępnij