Aktualności
06.09.2014

Audi RS6 Avant Modernizacja linii

Audi dokonało głębokiej modernizacji modeli z rodziny A6, włącznie z wszechstronnym A6 Allroad Quattro oraz wariantami S6 i mocarnym kombi RS6. Nowe silniki, skrzynie biegów, reflektory, kosmetyka karoserii i nowy system infotainment sprawiają, że niemiecka maszyna jest jeszcze mocniejsza, bardziej wydajna, jeszcze bardziej wyrafinowana i atrakcyjna.

Zmiany stylistyczne dotyczą przede wszystkim pojedynczo obramowanej osłony chłodnicy Singleframe, reflektorów, zderzaków, wlotów powietrza, progów, tylnych świateł i końcówek rur wydechowych. Na życzenie auto wyposażane jest w reflektory LED lub Matrix LED, zintegrowane z kierunkowskazami ze zdynamizowanym sposobem sygnalizowania. Najbogatsze wersje wyposażeniowe obejmują między innymi wyświetlacz przezierny, adaptacyjny, pilnujący odległości od innych samochodów tempomat, asystenta toru jazdy i trzymania linii oraz nawigację MMI Navigation Plus z systemem MMI Touch na platformie technicznej z 8-calowym ekranem i procesorem graficznym Tegra 30 produkcji firmy Nvidia.

Audi S6

Oferta silnikowa A6 obejmuje trzy jednostki benzynowe o mocy od 190 do 333 koni mechanicznych oraz pięć wysokoprężnych o mocy od 150 do 326 koni mechanicznych, w których zmniejszono średnio o 22% emisję dwutlenku węgla. Ofertę specjalną stanowi A6 Competition z 3-litrowym silnikiem TDI, który w trybie boost rozwija chwilowe 346 KM. W najmocniejszych modelach stosowany jest napęd na wszystkie cztery koła i 8-stopniowy automat Tiptronic, a za dopłatą sportowy mechanizm różnicowy. W słabszych może pojawić się układ przenoszący moc tylko na przód, ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach lub 7-stopniowy automat S-Tronic.

Audi RS6 Avant

Na życzenie Audi montuje jedno z dwóch podwozi sportowych, zawieszenie pneumatyczne Adaptive Air Suspension i koła o średnicy od 17 do 20 cali. W usportowionym, obniżonym o 20 milimetrów S6 oraz S6 Avant stosowana jest 4-litrowa jednostka V8 serii TFSI z podwójnym doładowaniem, systemem odłączania cylindrów przy częściowym obciążeniu silnika i mocą 450 koni mechanicznych. Motor pozwala na rozpędzenie się do 100 km/h w czasie 4,4 sekund i średnio potrzebuje 9,2 litry paliwa na 100 kilometrów (kombi jest o 0,2 sekundy wolniejsze i 0,2 litra bardziej łapczywe).

Audi RS6 Avant

Ofertę marki w tym segmencie zamyka wyczynowe RS6 Avant, które występuje tylko w jednym wariancie nadwoziowym. Maszyna ta porusza się dzięki 4-litrowej, widlastej ósemce TFSI, którą podkręcono aż do 560 koni mechanicznych. Standardem jest system odłączania cylindrów, obniżone o 20 milimetrów zawieszenie RS Adaptive Air Suspension i 20-calowe felgi, a opcją obręcze 21-calowe oraz sztywne zawieszenie RS Plus z funkcją Dynamic Ride Control. RS6 potrzebuje zaledwie 3,9 sekund na rozwinięcie 100 km/h, a za dopłatą może osiągnąć prędkość 305 km/h (w standardzie ograniczenie do 250 km/h). Średnie zużycie paliwa według obowiązujących norm sięga 9,6 l/100km.

Skomentuj na forumUdostępnij