Aktualności
01.07.2015

Praga R1R Powrót na drogi

Już jutro w Poznaniu zaczynają się trzydniowe targi Gran Turismo Expo, jedyna tego typu impreza w naszym kraju, adresowana do koneserów samochodów najdroższych i najbardziej egzotycznych marek. Jedną z gwiazd zamkniętej dla przypadkowych osób wystawy będzie sportowe coupe R1R, pierwszy, drogowy model firmy Praga od blisko siedmiu dekad!

Torowe, ważące tylko 592 kilogramy R1 znane jest z europejskich torów wyścigowych od kilku lat. Pierwsze wcielenie auta narodziło się w 2012 roku, a w kolejnym sezonie słowacka firma przygotowała jeszcze mocniejszą odmianę Turbo. W obu przypadkach wykorzystywany jest 2-litrowy silnik Renaulta i sekwencyjna skrzynia biegów Hewland. Wersja wolnossąca dysponuje mocą 250 KM, turbodoładowana 320 KM. Auto z bliska można było zobaczyć w ubiegłym roku między innymi podczas warszawskiego Verva Street Racing.

Praga R1R

W połowie marca tego roku na homologację do poruszania się po zwykłych drogach zapracowała sobie Praga R1R. To pierwszy, drogowy model marki Praga od 1947 roku! Maszyna zbudowana jest wokół lekkiego kadłuba z włókien węglowych i kevlaru, który przykrywa węglowa karoseria i dysponuje między innymi regulowanymi amortyzatorami Koni. Stosunek mocy do masy przekracza 550 koni mechanicznych na tonę! Chętni na zakup R1R mogą już zapisywać się na listę, ale ostatecznej specyfikacji auta jeszcze nie znamy - trwają ostatnie testy.

Praga R1R

Na targach Gran Turismo Expo pojawi się wyścigowa R1 i drogowa R1R. Samochody staną na stoisku firmy Pachura Moto Center, która zaprezentuje również 730-konne Audi RS6 po tuningu w zakładach Abt. Odwiedzający imprezę będą mieli możliwość odbycia jazdy testowej w Pradze R1 po Torze Poznań: 10 minut jazdy w cenie 500 euro i 30 minut w cenie tysiąca euro. Liczba wejściówek na targi będzie ograniczona: organizator przewiduje wypuszczenie tylko 1825 biletów, w tym 125 biletów dla uczestników jedenastej edycji Gran Turismo Polonia.

Skomentuj na forumUdostępnij