Mercedes-AMG C 43 Cabriolet - Dynamiczny wybór
W związku z pojawieniem się w katalogu Mercedes-Benza pierwszego w historii kabrioletu klasy C do akcji przystąpił od razu oddział Mercedes-AMG. Efektem pracy zakładu, który skupia się na sportowych i usportowionych autach spod znaku trójramiennej gwiazdy, jest model C 43. To jeden z najtańszych sposobów na dołączenie do klubu AMG.
Czteroosobowy C 43 Cabriolet z Affalterbach usadowi się w niewielkiej odległości od 333-konnego C 400 z oferty Mercedes-Benza i będzie napędzany turbodoładowanym silnikiem w układzie V6 o pojemności trzech litrów. Dwie turbosprężarki wycisną z niego 367 koni mechanicznych, które będą dostępne w zakresie 5,5-6 tysięcy obrotów na minutę oraz 520 niutonometrów, dostępne od dwóch do 4,2 tysięcy obrotów na minutę. Silnik będzie współpracował z dziewięciostopniowym automatem 9G-Tronic z funkcją podwójnego wysprzęglenia i najkrótszymi czasami reakcji w trybie jazdy "Sport Plus".
Standardem będzie adaptacyjne zawieszenie AMG Ride Control, przełącznik pięciu trybów jazdy AMG Dynamic Select oraz napęd na wszystkie cztery koła 4Matic, faworyzujący tylną oś: w normalnych warunkach na tył będzie przenoszone 69% momentu obrotowego, a na przód 31%. C 43 Cabriolet skorzysta również na przeprojektowanym układzie kierowniczym, większych tarczach hamulcowych, 18-calowych felgach z katalogu AMG, nowej kierownicy i pakiecie nadwoziowym z nowymi zderzakami, progami i detalami. Przed kaprysami pogody będzie chronił miękki dach, automatycznie składany i rozkładany w czasie 20 sekund na postoju lub w ruchu przy prędkościach do 50 km/h.
Najmniejszy i najtańszy kabriolet w ofercie AMG będzie potrzebował 4,8 sekund na rozwinięcie setki, a jego prędkość maksymalna będzie tradycyjnie ograniczona do 250 km/h. Średni apetyt na paliwo według norm pomiarowych NEDC nie ma przekraczać 8,4 litrów na setkę. W osiągnięciu takiego wyniku będą pomagać funkcje start/stop oraz tryb jazdy Eco z trybem "szybowania", w którym po zdjęciu nogi z pedału gazu przy prędkościach 60-160 kilometrów na godzinę następować będzie automatyczne wysprzęglenie silnika, którego obrotowy zostaną zmniejszone do minimum. Ceny i data wejścia modelu AMG C 43 Cabriolet na rynek nie są jeszcze znane.
Źródło/zdjęcia: mercedes-amg.com Mercedes-AMG C 43 Cabriolet na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum