Toyota TS050 Hybrid - Zmiana taktyki
Toyota Gazoo Racing po trudnym sezonie 2015 serii FIA WEC żegna się z prototypem TS040 i przedstawia zupełnie nową maszynę o oznaczeniu TS050. W minionym roku niemiecko-japońska formacja tylko w dwóch z ośmiu eliminacji dotarła do podium i przegrała walkę o puchar z zespołami Audi i Porsche. Porażka sprawiła, że w tym roku Toyota zmienia wszystko.
Na pierwszy rzut oka z zewnątrz TS050 Hybrid nie odbiega zbytnio od swoich poprzedników (to już trzeci model Toyoty w serii World Endurance Championship od roku 2012), ale tak naprawdę w porównaniu do TS040 zmieniło się wszystko. Największą zmianą jest odstawienie wolnossącego silnika V8 na rzecz benzynowej jednostki V6 z turbodoładowaniem. Nowy silnik ma 2,4 litry pojemności, produkuje około 500 koni mechanicznych i połączony jest z przeprojektowaną, sekwencyjną skrzynią o siedmiu biegach.
Kolejne 500 koni mechanicznych dostarczają systemy odzyskiwania energii kinetycznej i cieplnej z silnikami elektrycznymi na przedniej i tylnej osi. W tym roku Toyota przeskakuje do najwyższej klasy energetycznej 8 MJ, co oznacza wymianę superkondensatorów na baterie litowo-jonowe (z tego typu baterii od samego początku korzysta Porsche, a w tym roku pojawią się one również w Audi zamiast systemu na kole zamachowym). Zgodnie z przepisami zbiornik paliwa będzie mierzył 62,5 litra pojemności.
Nowa TS050 Hybrid pokonała do tej pory w ramach testów ponad 22 tysiące kilometrów. Kolejne nakręci na koła podczas oficjalnych, przedsezonowych testów na torze Paul Ricard we Francji, które rozpoczęły się dzisiaj i będą kontynuowane jutro. Piąty sezon World Endurance Championship rozpocznie się 17 kwietnia od 6-godzinnego wyścigu na torze Silversone. Na całe mistrzostwa złoży się w tym roku dziewięć eliminacji, w tym po raz pierwszy wrześniowy wyścig na pętli Autodromo Hermanos Rodriguez w Meksyku.
Źródło/zdjęcia: toyotahybridracing.com Toyota TS050 Hybrid na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum