Aktualności
15.04.2016

Aston Martin Vantage GT8 Pozycja startowa

Niezliczone wygrane samochodów Aston Martina w zawodach różnych szczebli klas GT przełożyły się na kolejny pojazd drogowy, który realizuje pomysł na zacieśnienie więzi między autami osobowymi i 24-godzinnym wyścigiem Le Mans. Mowa o zupełnie nowym coupe Vantage GT8, które inspirowane było torowym V8 Vantage GTE.

To już drugi tego typu projekt brytyjskiej marki, który opracowano w ciągu kilkunastu ostatnich miesięcy. Pierwszym było zeszłoroczne coupe Vantage GT3, które z powodu naruszenia jednego ze znaków towarowych Porsche trafiło na rynek pod nazwą Vantage GT12. Maszynę napędzał silnik V12 o pojemności ponad 5,9 litrów oraz mocy okrągłych 600 koni mechanicznych. W nowym Vantage GT8 pracuje widlasta ósemka, która zapewnia mu tytuł najmocniejszego, drogowego wariantu z rodziny V8 Vantage w historii.

Aston Martin Vantage GT8

Misternie zestrojone serce GT8 mierzy 4,7 litrów pojemności i dostarcza do 446 koni mechanicznych przy 7,3 tysiącach obrotów na minutę. To o 10 KM więcej, niż w V8 Vantage S i V8 Vantage N430. Moment obrotowy rośnie do 490 niutonometrów przy pięciu tysiącach obrotów na minutę, a za jego przekazanie na tylną oś odpowiada ręczna skrzynia biegów o sześciu przełożeniach lub 7-stopniowy, zautomatyzowany mechanizm Sportshift II oraz wykonany z włókien węglowych wał napędowy i mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu.

Aston Martin Vantage GT8

Podkręcony silnik to tylko początek historii GT8. Coupe otrzymało od twórców pełnowymiarowy pakiet aerodynamiczny z potężnym ospoilerowaniem z każdej strony (objęty dopłatą Aero Pack), nowe felgi o średnicy 19 cali z ogumieniem Michelin Pilot Sport Cup 2 i malowanie nawiązujące do wyścigowego V8 Vantage GTE. W zależności od wybranych opcji samochód może zostać odchudzony w porównaniu do zwykłego Vantage o prawie 100 kilogramów. Masa spada m.in. dzięki tytanowemu wydechowi, litowo-jonowym bateriom w miejscu typowego akumulatora, szybom z tworzyw sztucznych, dachowi i innym elementom z włókien węglowych oraz skąpemu wykończeniu wnętrza. Standardem jest klimatyzacja, system audio o mocy 160 W oraz system informacyjno-multimedialny AMi III.

Aston Martin Vantage GT8

Według wstępnych założeń Vantage GT8 o masie około 1510 kilogramów będzie rozpędzał się do setki w czasie około 4,4 sekund, a jego prędkość maksymalna przekroczy 305 km/h. Samochód zostanie zbudowany w ilości zaledwie 150 egzemplarzy w cenie co najmniej 165 tysięcy funtów każdy (obecnie to ponad 890 tysięcy złotych). Wyposażenie dodatkowe obejmie m.in. 1000-watowe nagłośnienie marki Bang & Olufsen, skórzaną tapicerkę, sportowe fotele z pełną regulacją i podgrzewaniem, mocowane centralnie felgi, detale z włókien węglowych oraz specjalne malowanie.

Skomentuj na forumUdostępnij