Aktualności
28.10.2016

Edo MC12 VC Versione Corse

Rozłożone na prawie cały 2014 rok obchody stulecia marki Maserati przyniosły ze sobą między innymi budowę zupełnie nowego egzemplarza ekstremalnego coupe MC12 Corsa. Teraz o najmocniejszym modelu w historii włoskiej marki przypomina nam Edo Competition. Spod skrzydeł niemieckiej firmy wyjechało jedyne w swoim rodzaju MC12 w specyfikacji Versione Corse.

Edo Competition zajmuje się modyfikowaniem i serwisowaniem MC12 praktycznie od jego debiutu. W ciągu kilkunastu lat firma zasłynęła między innymi operacjami przystosowania do zwykłego ruchu drogowego egzemplarzy torowych i stała się oficjalnym, technologicznym partnerem Maserati. To właśnie ma mocy tej współpracy powstało unikatowe MC12 VC, dla którego bazą było wyścigowe MC12, wyprodukowane w roku 2004. Przygotowanie samochodu według szczegółowych wytycznych Włochów zajęło około siedmiu miesięcy.

Edo MC12 VC

MC12 Versione Corse otrzymało w Ahlen między innymi sportowy wydech ze sterowanymi przepustnicami, nowy system tankowania, zmodyfikowane zawieszenie, system pozwalający na zwiększenie prześwitu z przodu, zmodernizowany układ chłodzenia, nowe felgi i opony, drogowe światła, zamki drzwi, nową przednią szybę z systemem wentylacji w miejscu szyby z tworzyw sztucznych oraz zmodyfikowany układ hamulcowy. Maszyna przeszła testy na torze Hockenheimring, a wiosną ubiegłego roku wylądowała w Modenie w siedzibie Maserati.

Edo MC12 VC

Do napędu MC12 VC zaprzęgnięte jest wolnossące V12 o pojemności sześciu litrów, z którego wyciśnięto aż 755 koni mechanicznych i 740 niutonometrów. Takie parametry ważącej 1250 maszynie pozwalają na rozpędzenie się do setki w czasie około trzech sekund i przekroczenie 200 km/h w czasie około sześciu sekund! Prędkość maksymalna, w zależności od przełożeń sześciobiegowej przekładni z łopatkami przy kierownicy, sięga 330 km/h. Samochód można obecnie zobaczyć w kolekcji fabrycznego Maserati Museum w Modenie.

Skomentuj na forumUdostępnij