SKN 911 BiTurbo - Rzut na taśmę
Gruntownie odnowione Porsche 911 Turbo zbliża się coraz większymi krokami, ale nie oznacza to wcale, że aktualna generacja jest już traktowana przez tunerów na zasadach taryfy ulgowej. Jest wręcz przeciwnie, a jednym z najlepszych przykładów będzie tu pakiet oferowany przez zakład SKN.
Tuner podchodzi do zadania kompleksowo i oferuje między innymi nowe felgi (19 lub 20 cali, OZ lub BBS), podzespoły zawieszenia, zestaw ceramicznych tarcz hamulcowych oraz kompletny serwis silnika: zmienioną geometrię turbin, przeprogramowane ECU oraz nowy układ wydechowy.
Pierwszy stopień modyfikacji silnika (jedynie nowe mapowanie ECU) podnosi jego moc z 480 do 520 KM, a moment z 620 do 715 Nm. Przyspieszenie do 100 km/h spada z 3,7 sekund do 3,4 (w przypadku skrzyni Tiptronic S, w porównaniu do której manualna SG oferuje osiągi średnio o 0,2-0,3 sekundy gorsze). Ze sprintu do 200 km/h urywamy aż sekundę. Faza druga (ECU + wydech) to już 540 KM, 740 Nm, tylko 3,2 sekundy do setki i 10,7 sekund do 200 km/h. Prędkość maksymalna sięga 318 km/h.
Ostatnia faza to przeprogramowane ECU oraz jeszcze bardziej wyczynowy wydech z końcówkami 3 w 1. Moc silnika wzrasta aż do 575 KM, a moment do 760 Nm. Sprint do setki zajmuje jedynie 3,1 sekundy, a prędkość maksymalna sięga 320 km/h.
Ceny pakietów, które reprezentuje powyższa tabela (przy przyspieszeniach pierwsza wartość to przekładnia SG, a druga Tiptronic S) zaczynają się od 2,99 tysięcy euro, a kolejne stadium rozwoju silnika do kolejny tysiąc. Za felgi (nawet do 5,99k euro), nowe zawieszenie (od 2,59k euro) i hamulce (do 5,39k euro) płacimy oddzielnie.
Źródło/zdjęcia: motorauthority.com, skn-tuning.de SKN 911 BiTurbo na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum