Honda NSX-GT - Wąska specjalizacja
Na ręce twórców hybrydowej NSX spływają już wielkie nagrody, w tym wyróżnienia tytułami sportowego samochodu roku. Honda jednocześnie pracuje nad wozami, które mają przynieść jej kolejne trofea, tym razem z torów wyścigowych całego świata. Na rodzimej ziemi w zawodach serii Super GT startować ma nowa NSX-GT.
Model na puchar Super GT jest już drugim, wyścigowym wariantem najnowszej NSX, którą już wcześniej przygotowano w specyfikacji GT3 pod marką Acura z myślą o udziale w północnoamerykańskich zawodach, przede wszystkim IMSA Weathertech SportsCar Championship oraz Pirelli World Challenge. Nowa NSX-GT klasy GT500 w japońskich mistrzostwach Super GT, na które w tym roku składa się osiem eliminacji, zetrze się z maszynami przygotowanymi przez Gazoo Racing pod marką Lexus i Nissan Motorsport. Nowe maszyny całej trójki testowano niedawno na obiekcie Autopolis w Japonii (Nissana i Lexusa ujawniono już we wrześniu na Suzuce).
W aktualnym sezonie mistrzostw Super GT można zobaczyć NSX w specyfikacji Concept-GT. Drogowa NSX jest już w sprzedaży i w nowym modelu człon "Concept" nie ma już prawa bytu. Przyszłoroczna NSX-GT wyróżnia się między innymi całkowicie przeprojektowanym pakietem nadwoziowym, który wynika ze zmiany przepisów: docisk aerodynamiczny zmniejszono aż o jedną czwartą. Tak samo, jak poprzednio samochód razem z kierowcą, ale z pustym zbiornikiem paliwa, musi ważyć co najmniej 1049 kilogramów. Prawa bytu nie ma tu również skomplikowany, hybrydowy układ napędowy, na który w osobowej NSX składa się silnik spalinowy i aż trzy silniki elektryczne.
Zgodnie z przepisami wyścigowa NSX-GT zasilana będzie rzędową jednostką o czterech cylindrach z turbodoładowaniem. Silnik o pojemności niespełna dwóch litrów ma dostarczać co najmniej 550 koni mechanicznych. To zupełnie inna bestia, niż NSX GT3. Coupe w tej drugiej specyfikacji zasila widlasta szóstka o pojemności 3,5 litrów, którą motywują dwie turbosprężarki. Silnik ten przygotowano na bazie jednostki, która pracuje w drogowym NSX. Przyszłoroczny sezon Super GT ma wystartować w kwietniu od eliminacji na Okayama International Circuit i zakończyć się w listopadzie po ośmiu wyścigach.
Źródło/zdjęcia: Honda, supergt.net Honda NSX-GT na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forum