Aktualności
15.11.2016

Jaguar I-Pace Nowy porządek świata

Jaguar przewiduje, że w ciągu najbliższej dekady oblicze motoryzacji zmieni się bardziej, niż zmieniło się w ciągu minionych pięćdziesięciu lat. Brytyjczycy, którzy mają na myśli samochody elektryczne, sami przyłożą do nadchodzącej rewolucji rękę. Swoje zamiary obwieszczają konceptem I-Pace, który jest na drodze do produkcji seryjnej.

I-Pace to Jaguar, jakiego w historii jeszcze nie było. Maszyna o lekkiej sylwetce i kompaktowych proporcjach ma łączyć kilka samochodów w jednym: sportowe auto dla pięciu osób, samochód rodzinny i SUV'a. Będzie to pierwszy, seryjny pojazd koncernu Jaguar Land Rover, który zaprojektowano od samego początku jako samochód z napędem elektrycznym. Punktem wyjścia była płyta podłogowa modelu F-Pace, ale między dwoma samochodami próżno szukać podobieństw. Rozstaw osi w I-Pace został powiększony do 299 centymetrów, koncept postawiono na kołach z obręczami o średnicy aż 23 cali, a do zupełnie nowej karoserii przemycono elementy z konceptu supercoupe C-X75.

Jaguar I-Pace

Na układ napędowy długiego na 468 centymetrów I-Pace składają się dwa silniki elektryczne, po jednym na każdej osi, oraz litowo-jonowe, chłodzone cieczą baterie o pojemności 90 kilowatogodzin, które upakowano w podłodze. Baterie będzie można ładować z publicznych stacji, garażowego wall boxa lub zwykłego gniazdka z prądem. Jaguar zapowiada, że uzupełnienie 80% baterii ze źródła 50kW DC ma zajmować półtorej godziny. Naładowanie baterii do pełna potrwa około dwóch godzin. Maszyna będzie adresowana przede wszystkim do tych, którzy pokonują dziennie 40-50 kilometrów: jej zasięg według normy NEDC ma sięgać co najmniej 500 kilometrów (350 kilometrów według normy amerykańskiego EPA), a tym samym większość właścicieli będzie musiała ładować baterie tylko raz na tydzień.

Jaguar I-Pace

Maksymalna moc każdego z silników sięgnie 200 koni mechanicznych, razem 400 KM. Maksymalny moment obrotowy całego układu wyniesie 700 niutonometrów, które będą miały do ruszenia blisko 2,1 tony. O osiągach auta na prostej Jaguar na razie nie informuje. Zapowiada za to, że nie będziemy trzymani w pewności zbyt długo i nowa era marki jest już za rogiem. Seryjny I-Pace ma wyjechać na drogi już w 2018 roku. Od dzisiaj wtajemniczeni mogą oglądać koncept na salonie samochodowym w Los Angeles. Dla zwykłych zwiedzających wystawa będzie otwarta w dniach 18-27 listopada.

Skomentuj na forumUdostępnij