Aktualności
13.01.2017

Mercedes-AMG GT C Mocno zauważalny

Rodzina drogowych modeli GT ze stajni Mercedes-AMG powiększyła się w tym miesiącu do sześciu. Jej najnowszym członkiem jest coupe w specyfikacji GT C, partner zeszłorocznego GT C Roadstera. Razem z premierą auta świętująca w tym roku swoje 50-lecie firma pokusiła się o wprowadzenie kilku znaczących udoskonaleń do bazowych GT, które zadebiutowały w 2014 roku.

Wszystkie GT oferowane będą w tym roku z grillem typu Panamericana z pionowymi żeberkami, który oryginalnie pojawił się w wyścigowym GT3. Kolejna poprawka to dostępny we wszystkich modelach, ruchomy, wpływający na aerodynamikę panel Airpanel w przedniej części podwozia, który pochodzi ze sportowego AMG GT R. Na liście opcji rozprzestrzenią się między innymi tylna oś skrętna, nowa kierownica i fotele linii AMG Performance oraz aplikacja telemetryczna AMG Track Pace na smartfony.

Mercedes-AMG GT C Edition 50

Każde GT napędzane jest składanym ręcznie, podwójnie turbodoładowanym silnikiem V8 o pojemności czterech litrów. Moc jednostki w podstawowym GT podniesiono w tym roku z 462 do 476 koni mechanicznych, a w GT S z 510 do 522 koni mechanicznych. Jeszcze wyżej w hierarchii stoi nowe coupe GT C, określane przez producenta jako luksusowy pożeracz autostrad. W jego przypadku mamy do czynienia z motorem o mocy 557 koni mechanicznych i momencie obrotowym 680 niutonometrów, które na tylne koła przenosi 7-stopniowa, dwusprzęgłowa skrzynia biegów.

Mercedes-AMG GT C Edition 50

Standardem w GT C są między innymi tylne koła skrętne, skrywające się w poszerzonych nadkolach, 19-calowe felgi z przodu i 20-calowe z tyłu, adaptacyjne, pneumatyczne zawieszenie z systemem AMG Ride Control, elektronicznie sterowany mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu, nowy wydech, sprzęt grający firmy Burmester oraz piąty tryb jazdy, Race. Maszyna, której przytyło się do 1625 kilogramów (według norm DIN, o 85 kilogramów więcej od zwykłego GT), będzie potrzebować tylko 3,7 sekund na rozpędzenie się do stu kilometrów na godzinę, a jego prędkość maksymalna sięgnie 317 km/h.

Mercedes-AMG GT S

Działające od 1967 roku AMG rozpocznie sprzedaż GT C od urodzinowej specyfikacji Edition 50, przygotowanej z okazji swojego 50-lecia. Samochód będzie dostępny w kolorze szarym i białym (designo graphite grey magno oraz designo cashmere white magno), z chromowanymi detalami karoserii, specjalnie wykończonymi felgami, czarno-szarą tapicerką ze skóry, kierownicą AMG Performance, pakietem AMG Interior Night oraz dodatkowymi logotypami "GT Edition 50" w środku i na zewnątrz. Cena auta nie jest jeszcze znana. Na terenie Polski zwykły AMG GT pierwszej serii dostępny jest od 555,5 tysięcy złotych (wraz z podatkiem).

Skomentuj na forumUdostępnij