Aktualności
25.02.2017

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid Polityka coraz lepszych osiągów

Krążące od jakiegoś czasu doniesienia o najmocniejszej hybrydzie w dotychczasowej działalności Porsche w skórze Panamery stają się faktem. Nowym wariantem, który stoi kilka szczebli wyżej od pokazanej jesienią ubiegłego roku Panamery 4 E-Hybrid o mocy około 462 koni mechanicznych, jest model Turbo S w wydaniu E-Hybrid.

W przypadku zwykłej Panamery Turbo mamy do czynienia z maszyną zasilaną turbodoładowanym, czterolitrowym silnikiem V8 o mocy 550 koni mechanicznych i momencie obrotowym 770 niutonometrów. W hybrydowym Turbo S to się nie zmienia, ale poza silnikiem benzynowym mamy do dyspozycji także silnik elektryczny, który produkuje maksymalnie 136 KM oraz 400 Nm. Maksymalna moc całego układu napędowego dochodzi teraz do 680 koni mechanicznych, a moment obrotowy wznosi się do 850 niutonometrów.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Silnik elektryczny zasilany jest poprzez litowo-jnowe baterie o pojemności 14,1 kWh, które wystarczają na pokonanie około 50 kilometrów bez odpalania V8. Ładowanie baterii ze zwykłego gniazdka 230 V (10 A) zajmuje około sześciu godzin. Napęd przenoszony jest stale na obie osie za pośrednictwem 7-stopniowej przekładni PDK oraz systemu Porsche Traction Management, który automatycznie rozdziela moment obrotowy tam, gdzie jest najbardziej potrzebny. Standardem jest adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne, węglowo-ceramiczne tarcze hamulcowe, postojową klimatyzację oraz ładowarka skracająca czas ładowania baterii do 2,4 godzin.

Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid

Luksusowa limuzyna Porsche będzie potrzebowała tylko 3,4 sekundy na przekroczenie 100 km/h, a jej prędkość maksymalna sięgnie aż 310 km/h. Średni apetyt auta według norm pomiarowych NEDC to skromne 2,9 litra benzyny na setkę i 16,2 kilowatogodziny na setkę. Obok Panamery Turbo S E-Hybrid dostępny będzie także wariant Executive z wydłużonym rozstawem osi. Ceny auta w Polsce będą zaczynać się od 903,6 tysięcy złotych (968,8 tysięcy za Executive). Na żywo będzie można je zobaczyć już na początku marca podczas premiery na wystawie w Genewie.

Skomentuj na forumUdostępnij