Aktualności

Mercedes-AMG S-Class Coupe/Cabriolet - Byt niezależny

Wpływy widlastej, turbodoładowanej ósemki AMG o pojemności czterech litrów z "gorącym środkiem" - turbosprężarkami umieszczonymi między rzędami cylindrów - zataczają coraz większe kręgi. Wszystko zaczęło się kilka lat temu od debiutu silnika pod maską sportowego coupe GT, które jako pierwsze weszło na rynek pod marką Mercedes-AMG.

W tym miesiącu podwójnie turbodoładowane V8 po raz pierwszy pojawia się pod maską zmodernizowanych coupe i kabrioletów serii S 63, obok których drobnym modernizacjom uległy również dwudzrzwiowe S 65. W tych ostatnich niezmiennie pracuje V12 biturbo o pojemności prawie sześciu litrów, mocy 630 koni mechanicznych i maksymalnym momencie obrotowym aż 1000 niutonometrów. MOtor taki współpracuje z 7-stopniową przekładnią AMG Speedshift TCT i pozwala na rozpędzenie się do setki w czasie 4,1 sekund. Napęd przenoszony jest tylko na tylną oś.

Mercedes-AMG S 63 Coupe

W modelach serii S 63 nie zastaniemy już widlastej ósemki o pojemności 5,5 litrów i mocy 585 koni. W jej miejscu oferowane będzie czterolitrowe V8, z którego wyciśnięto 612 koni mechanicznych i 900 niutonometrów. Moc na wszystkie cztery koła przenosi nowy, 9-stopniowy automat AMG Speedshift MCT oraz układ 4Matic+ z inteligentnym rozdziałem momentu obrotowego pomiędzy poszczególne osie oraz koła (w autach z kierownicą po prawej dostępny będzie tylko napęd na tył). Do wyboru jest kilka trybów jazdy: Comfort, Sport, Sport Plus lub Individual, których wybór zmienia charakterystykę pracy układu napędowego i adaptacyjnego zawieszenia. System ESP pracuje w jednym z osobnych trybów: On, Sport Handling lub Off. Producent zaleca załączanie ostatniej opcji tylko na zamkniętych torach wyścigowych.

Mercedes-AMG S 65 Coupe

Model S 63 w zamkniętym nadwoziu jest o około siedemdziesiąt kilogramów lżejszy od coupe S 65. Maszyna z funkcją szybkiego startu Race Start potrzebuje tylko 3,5 sekund na przekroczenie 100 km/h, a w obu przypadkach prędkość maksymalna ograniczona jest elektronicznie do 250 kilometrów na godzinę (300 km/h z opcją AMG Driver's Package). V8 ma być również wyraźnie mniej spragnione paliwa od V12: średnio 10,1 litra na setkę w porównaniu do 12. Standardem są kompozytowe tarcze hamulcowe o średnicy 390 milimetrów z przodu i 360 milimetrów z tyłu, opcją tarcze ceramiczno-węglowe AMG Carbon Ceramic o średnicy aż 420 milimetrów z przodu i 360 milimetrów z tyłu.

Mercedes-AMG S 65 Cabriolet

Wśród wielu innych talentów jednych z najmocniejszych i najbardziej luksusowych modeli AMG, instalowanych seryjnie lub za dopłatą, znajdzie się system kontroli przechyłów nadwozia, adaptacyjne wspomaganie kierownicy, wydech AMG Performance, system telemetryczny AMG Track Pace, systemy jazdy autonomicznej, nowe, tylne światła w technologii OLED czy pakiety stylistyczne dla karoserii i wnętrza. S 63 Coupe dostępne będzie również w specjalnie wykończonej i wyposażonej wersji Yellow Night Edition, która dostępna będzie tylko przez sześć miesięcy. Odświeżony model rozpoznamy przede wszystkim po osłonie chłodnicy typu Panamericana z pionowymi żeberkami, nawiązującą do wyścigowego 300 SL z lat pięćdziesiątych, który wygrał w południowoamerykańskim wyścigu Carrera Panamericana.

Źródło/zdjęcia: Mercedes-Benz Mercedes-AMG S-Class Coupe/Cabriolet na forumSubskrybuj kanał RSS aktualnościSkomentuj na forumUdostępnij